Mesaje rasiste


Mesaje “RASISTE” la partida Steaua-Rapid (FOTO)

autor: FrontPress 25.09.2012
 Preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Csaba Ferenc Asztalos, a declarat marţi că membrii instituţiei nu au analizat încă incidentele de la partida Steaua – Rapid, scor 1-0, dar a precizat că toate evenimentele cu “caracter rasist şi disciminatoriu” vor ajunge la UEFA.
“Mă aştept ca FRF şi LPF să ia măsurile care se impun. Noi, la CNCD, încă nu am luat în discuţie în colegiu aceste incidente. Am cunoştinţă despre aceste evenimente, dar oricum noi toate incidentele rasiste şi discriminatorii le sesizăm mai departe la UEFA“, a spus Csaba Ferenc Asztalos  pentru Mediafax.
Contactat de jurnalişti, purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Bucureşti, Georgian Enache, a declarat că “incitarea la ură rasială” constituie contravenţie conform legii 4 din 2008 şi se sancţionează cu amendă de la 3.000 la 10.000 de lei. “Noi nu ne-am sesizat cu privire la o astfel de faptă. Este problema clubului organizator şi a Ligii Profesioniste de Fotbal, dar conform legii 4, fapta constituie contravenţie”, a mai spus Enache.
Preşedintele executiv Constantin Zotta a declarat agenţiei Mediafax, că FC Rapid va depune un memoriu la Comisia de Disciplină a LPF pentru lovirea mijlocaşului Ovidiu Herea de către un suporter stelist şi pentru instigare la ură rasială prin mesaje transmise de la staţia de amplificare a Arenei Naţionale. “Am vorbit cu observatorul de joc (n.r. – Gheorghe Nedelescu) imediat cum am văzut că Herea a fost lovit şi i-am comunicat ce s-a întâmplat. Mi-a spus că a notat în raport, inclusiv declaraţia lui Herea. Pentru că i-a luat şi o declaraţie jucătorului referitor la lovire. Iar Herea i-a spus ce s-a întâmplat, adică ce s-a văzut foarte clar şi pe imagini, că a fost lovit în cap cu mâna de unul dintre suporteri. Noi vom depune astăzi la Comisia de Disciplină un memoriu pentru lovirea jucătorului precum şi pentru instigare la ură rasială la staţia de amplificare a stadionului”, a spus Zotta.
Mesajele incriminate, afişate de suporterii stelişti: “A lu’ cine ie ăştia mă?”, “Aripi negre colorate / În peluză adunate!”, “Tricouri noi, să fiţi băieţi, astăzi purtaţi… / Dar oare, după meci, câţi dintre voi le şi spălaţi?”, “Avem deasupra noastră dovada / Că poliţia franceză îşi face treaba”, “www.FCRB.ROM”, “Cavalerii templieri / Niciodată gunoieri”, “Nu răguşiţi şi nu vă agitaţi / Mâine după fier vechi tre’ să strigaţi”, “LT = Lăutarii din Titan”, ” Ce ‘face’ băieţii?”, “Rapid All Blacks” şi “Respect Eugen Grigore“, cu referire la un şofer profesionist din Iaşi care şi-a răzbunat în anii ’70 familia ucisă de ţigani intrând în plin cu maşina de serviciu într-o şatră, omorând 24 de persoane.
Galeria celor de la Rapid s-a limitat la a ajunge pe Naţional Arena cu tricouri albe şi cu o cruce vişinie. Ei nu au avut bannere, coregrafie şi nici măcar fulare sau eşarfe.
“Îmi cer scuze că am spus că galeria celor de sub pod a venit în capoate la meci. Abia după ce am văzut înregistrarea meciului mi-am dat seama că erau furouri. Bravo, fetelor, toate îmbrăcate la fel, o adevarată echipă”, a afirmat ironic la finalul partidei managerul Stelei, Mihai Stoica. Chiar şi crainicul “roş-albaştrilor”, Gabi Safta, a îndemnat, după fluierul de final, la scandări jignitoare la adresa rivalilor. În prealabil, patronul Gigi Becali i-a numit din nou pe cei de la Rapid “ţigani”.
Echipa Steaua Bucureşti a învins, luni, pe teren propriu, cu scorul de 1-0 (0-0), formaţia Rapid Bucureşti, în derbiul etapei a IX-a a Ligii I disputat pe Arena Naţională. Sursa: FrontPress.ro

2 comentarii:

  1. Pâna nu ajunge cineva la puscarie, în frunte cu Becali, nu se potoleste nimeni!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tocmai acum spui, cand este in al 9-lea cer ?
    Noapte buna, Odorica

    RăspundețiȘtergere