:: Lantul slabiciunilor in labirintul vietii

Titlu: Lantul slabiciunilor in labirintul vietii
Autor:: http://www.noapteaiguanei.ro/?p=3759#more-3759
Articol: Cel mai controversat subiect – din punctul meu de vedere – "soartă (destin), liber arbitru…?"

Soarta reprezintă oare suma evenimentelor create sau dorite de către o persoană, influenţate în mod iremediabil şi necontrolabil de către ceilalţi indivizi?
Se spune că soarta ne-o facem singuri, dar condiţia necesară şi suficientă ar fi să ni se ofere posibilitatea să ne urmăm calea. Dacă cei din jurul nostru au alte dorinţe, priorităţi, este posibil ca ceea ce ne propunem noi să devină irealizabil.
Aplicând acest principiu, ar însemna că toate acţiunile celor din jurul din nostru are urmări asupra noastră şi ceea ce facem noi îi va influenţa pe ceilalţi.
Este un lanţ al slăbiciunilor…

Îmi închipui vieţile noastre ca pe o mulţime de labirinturi personale prinse într-un labirint imens. Labirinturile acestea personale se interferează unele cu altele. Avem o singură alegere – aceea de a ajunge la FINAL. Drumul pe care mergem, labirinturile prin care (ne) rătăcim, sunt atât alegerea noastră, cât şi a "proprietarilor" celorlalte labirinturi.

Nu există DOAR liber arbitru. Când un "cineva" alege să urce băut la volan şi intră în peretele casei mele şi mă ucide în somn, nimeni nu mă poate convinge că am ales să mor.

Mă întreb… poate avea supremaţie soarta asupra liberului arbitru sau invers? Există vreunul din aceste lucruri?
Religia … ne oferă liberul arbitru: furi, ucizi, minţi, preacurveşti, nu te pocăieşti… vei fi pedepsit "după"…
Care ar fi oare liberul arbitru al unui bebeluş care moare într-un incendiu? Ce ar fi trebuit să facă pentru a-şi hotărî… viitorul?

Dacă există o soartă, un destin… atunci de ce sunt judecaţi sinucigaşii?

Dacă este vorba despre liberul arbitru, de ce religia îi pedepseşte aici, pe pământ şi nu lasă judecata doar pentru "după"?

Credem în soartă şi ne lăsăm în voia ei?
Dacă suntem adepţii liberului arbitru… ce părere ar trebui să avem faţă de şoferul băut care ne ucide o persoană apropiată?

Soartă sau liber arbitru? Ne alegem singuri drumul prin labirint, sau ne "ajută" şi cei din jur?
--
Visitor Ip: 89.136.166.168

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu