TRECHOS - MANELE ITALIENESTI

SENZATIONAL! 
Daca va plac manelele puteti descoperi unele extraordinare de o factura cu totul speciala, in videoclipul de mai jos. Spun speciala pentru ca prezinta mici particularitati fata de genul  cu care suntei mai familiarizati.
1/ se-ntampla pe o scena in aer liber in Cortona -Toscana, iar nu in Romania, 
2/ vestimentatia cantaretilor nu este una obisnuita a genului, ci una absolut deplasata, as spune chiar clasica, 
3/ solistul este francez, blond natural si mai este si dirijor si unde mai pui ca nici macar nu vocalizeaza, 
4/ taraful este inlocuit de o orchestra,  
5/ iar publicul spectator, adunat de prin mahalale, exact ca la noi, culmea! nu danseaza din buric si se abtine de la gesturi obscene. Si nu racneste. Si chiar daca concertul de manele este in aer liber, nimeni  nu bea si nu fumeaza si nu injura in timpul spectacolului. Si nimeni nu sta catarat in carca nimanui. Ma rog, nu mai e cazul sa insist. Ei sunt mai fraieri.
In Wkipedia gasim urmatoarea referinta: 
"Manelele (singular, manea) sau muzica de manele constituie un gen muzical, originar în comunităţile etnice de romi din România. Genul are influenţe din muzica populară armână, greacă, turcă, arabă şi sârbă şi din muzica lăutărească românească; este remarcabilă capacitatea genului de a încorpora elemente din, practic, toate celelalte genuri muzicale accesibile culturii de masă din România (muzică pop, rap sau hip-hop, muzică dance, techno până la jazz, muzică rock sau chiar muzică cultă). Muzica de manele, cu o istorie relativ scurtă (de ordinul a câteva decenii) a devenit cu timpul un gen muzical apreciat în spaţiul vorbitorilor de limbă română. În ţară există un număr semnificativ de ascultători de manele (apreciate în special de tineri), cu predilecţie în zonele rurale şi în cartierele muncitoreşti de la oraş. Fenomenul este însă prezent şi în Bulgaria (cealga), Serbia (turbo-folk), Albania (alb. tallava), Grecia (gr. laïká) sau în Turcia (arabesk)."
Si iata ca acum manelele au acaparat si Italia. Genul se numeste trechos. :) Acest gen de manele, desi dateaza de secole este un gen foarte apreciat nu numai in Italia, ci in intreaga lume. Daca puteti trece peste aceste mici diferente, s-ar putea chiar sa va placa.

Sursa foto agenda.ro

22 de comentarii:

  1. Deci...sa moara dujmanii mei dak asta nu e cea mai jmechera manea din toate timpurile. Hai chikalaka chikicea!

    E trist!

    RăspundețiȘtergere
  2. ...Arpadoor .... :)))))))) !!!! ...o mia patria si be.............. (de obicei imi vin lacrimi, dar acum am fost fericita ca oamenii aceia au parte de asa ceva)
    Doamne, ce mi-a mai placut!! Cred ca mi-am speriat vecinii cu lalaiala mea !!!
    Pe cand si la noi?! nu am mai cantat pe strazi de la Revolutie!!! Caci din copilarie plecam de la scoala in grup cantand tot Pieptanarul, si nu parea nimanui de loc curios...
    L-as pune si eu pe blog, daca imi dai voie!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Netu-i al tuturor, Cristiana! :)
    Desigur! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dikta mo,socheres,astea ce manele sunt? Ar spune Guta,uitandu-se starniu pe pagina,foarte convins,ca ai gresit videoclipul de pe youtube.Da' unde sunt dusmanii, unde sunt dolarii aruncati prin aer,mertanul (cel mai tare),unde este "fara numar"?? :P

    Mama,ce atmosfera,ce bine s-au simtit oamenii....daca ar fi vre-un spectacol si la noi,as fi primul care si-ar cumpara bilet.:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Astazi m-am distrat putin, Feri. Ma incrancenasem prea tare pe protocronism :)
    Da, da! Mi-ai dat o idee buna! Bag si niste poze cu dolari! :)
    Pai daca vrei sa vezi si la noi ar trebui invitat Andre Rieu. Da' acum e iarna si mai e criza si n-au primariile bani sa sustina ditamai orchestra.

    RăspundețiȘtergere
  6. vreau si eu manele d'astea...

    RăspundețiȘtergere
  7. Macaronari si broscari! Pfui, ce plictiseala! Noroc cu cativa frati de-ai nostri altruisti, in postura de Badea Cartan... I-am vazut (auzit) eu personal, civilizand broscarii, din masina. Acum stiu si prapaditii aia cine-i Guta... Iar romanii au mai castigat un punct! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Daneee! Sa traiesti 100 de ani, barosane! :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Sorine,
    Ma bucur ca ai vazut pana la urma si videoclipul! :)
    Stiam ca multi nu vor citi articolul, tocmai pentru ca vorbesc despre manele. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Îl ador pe Rieu. Mulţumesc pentru videoclip şi substanţa postării. Sper că vor citi cât mai mulţi şi vor judeca la justa valoare cele scrise, zic eu, nu la întâmplare.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ba eu iti multumesc Geanina, pentru ca nu te-ai ferit de titlu! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. :) :) :) :) :) :) :) :) așa am stat pă durata manelei, mă dor mușchii obrajilor :) :) :) :) :) :) :) :)
    faine manele :) să o citez pe shakuka
    ne mai dai manele de-astea?

    RăspundețiȘtergere
  13. Danutule,
    de data asta m-ai fraierit "cu titlul".:)
    Azi citeam din urma, postari, si vazind multe comentarii, am deschis clipul, desi nu ma interesau manelele.:)
    Super!
    Esti un smecher...:)maiestru in ale vorbelor.:)

    RăspundețiȘtergere
  14. Putin umor nu strica niciodata! :)
    Multumesc ca ai trecut!

    RăspundețiȘtergere