:: Istoria noastra adevarata de care nu tre uie sa ne rusinam

Titlu: Istoria noastra adevarata de care nu tre uie sa ne rusinam
Autor:: Odorica Ion
Articol: Foto:Monumentul de la Turtucaia.
Am promis ca am sa scriu despre situatia politica si militara a Romaniei, de la anul 1919, pina in anii l947-48.Spun anul 1919 caci, acest an reprezinta o mindrie fata de armata romana si regele Ferdinand(1865-1927).Nu s-a vorbit deloc despre acest an. De ce, o sa vedeti in art.urmator.
Dar vreau sa spun citeva cuvinte si despre batalia de la Turtucaia unde am fost invinsi, cu pierderi grele. Este trist dar este adevarat.

In vara anului 1916 Romania se afla in razboi cu Germania, Austro-Ungaria, Bulgaria si Imperiul Otoman. Bulgaria intrase in razboi de partea Puterilor Centrale, cu interesul manifestat al reanexarii Cadrilaterului, ce revenise Romaniei prin tratat in urma razboaielor balcanice din anii 1912 – 1913.
La 1 septembrie 1916 a avut loc batalia de la Turtucaia, ce avea sa marcheze prima mare infrangere militara a Romaniei in acest razboi.

Statul roman a pierdut astfel intregul teritoriu al Dobrogei, iar ostasii romani macelariti de armata bulgara indoctrinata cu ura fata de ocupantul roman, au platit sangeros pentru politica de extindere teritoriala din anul 1913.
Vorba lui Nicolae Iorga:"cel mai bun vecin al nostru este Marea Neagra".
In continuare trec la anul 1919, un an de mindrie pentru mine ca si pentru romani.

Nu va plictisesc cu aceste articole greoaie, dar o sa pun pe un blog separat aceste evenimente pina aproape de anii 195o. Infiintarea PCR in 1924, infiintarea Miscarii Legionare de catre studentii ieseni, care vazusera pericolul comunist, tot in anul 1924.Asa ca nu fiti suparati ca nu va bat capul cu aceste subiecte. Dar am promis ca am sa scriu despre Miscarea legionara si perioada interbelica de mult timp si trebuie sa ma tin de cuvint, caci am fost intrebata de nenumate ori, daca am uitat.
Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
--
Visitor Ip: 85.186.214.25

Un comentariu:

  1. Am avut ceea ce am meritat.
    Ne-a mancat, asa cum ne-a mancat si mai tarziu cu sovieticii, de i-am fugarit pana la Stalingrad... Nu noi, evident, noi doar i-am ajutat pe nemti! :)
    Ne-am lacomit la Cadrilater, care nu era teritoriu romanesc, nici macar etnic, cum de altfel nici Dobrogea nu prea parea, de a fost nevoie sa se faca schimb de populatii. Si daca nu ne iubesc bulgarii au toate motivele, pentru ca in 1913 i-am atacat. De ce? C-asa-i romanul blajin, tolerant si neagresiv! :))

    Si inchipuie-ti draga Odorica, unde isi putura gasi infrangerea! Tocmai in Turtucaia, de unde in urma razboiului de independenta de '77, strabunicul meu Ionita s-a intors cu o frumoasa bulgaroaica, prada de razboi, strabunica mea, cu care s-a si insurat. Ca sa vezi! :)

    RăspundețiȘtergere