Aniversarea a 205 ani de la nasterea lui Hans Christian Andersen

Aniversarea a 205 ani de la nasterea lui Hans Christian Andersen

Astazi, 2 aprilie 2010, la aniversarea a 205 ani de la nasterea scriitorului Hans Christian Andersen, am hotarat sa scriu acest articol in cinstea lui, pentru ca eu am copilarit si am crescut ascultand sau citind povesti si basme scrise de el.

alexandru hategan, andersen, batranul intelept, craiasa zapezii, degetica, hainele cele noi ale imparatului, hans christian andersen, mica sirena, povesti, ratusca cea urata, soldatelul de plumb
Hans Christian Andersen s-a nascut pe data de 2 aprilie 1805 in orasul Odense, Danemarca si a murit pe 4 august 1875 in Copenhaga, la varsta de 70 de ani.

Unele dintre cele mai cunoscute povesti ale sale sunt "Craiasa Zapezilor", "Mica Sirena", "Ratusca cea urata" si "Hainele cele noi ale Imparatului". Andersen a fost celebrat de regalitate in timpul vietii si aclamat pentru faptul ca a adus bucurie copiilor din intreaga Europa. Un lucru remarcabil este faptul ca basmele sale au fost traduse in peste 100 de limbi si continua sa fie publicate in milioane de exemplare in lume, unele povesti fiind chiar ecranizate in filme sau aimatii, desene animate.

Atasez versiunea audio a povestii Craiasa Zapezii:


Atasez mai jos si cateva ecranizari ale povestilor lui Hans Christian Andersen, "Craiasa zapezii", "Hainele cele noi ale imparatului", "Ratusca cea urata", "Mica sirena", "Soldatelul de plumb", "Degetica", "Batranul intelept", "Jack prostul", (vizionare placuta):

Hans Christian Andersen - CRAIASA ZAPEZII - RUSIA 1957 - PARTEA 1


Hans Christian Andersen - CRAIASA ZAPEZII - RUSIA 1957 - PARTEA a 2-a


Hans Christian Andersen - CRAIASA ZAPEZII - Versiunea dublata in limba Romana partea 1


Hans Christian Andersen - CRAIASA ZAPEZII - Versiunea dublata in limba Romana partea a 2-a


Hans Christian Andersen - Hainele cele noi ale Impratului


Hans Christian Andersen - Ratusca cea urata


Hans Christian Andersen - Mica Sirena


Hans Christian Andersen - Soldatelul de plumb


Hans Christian Andersen - Degetica


Hans Christian Andersen - Batranul Intelept


Hans Christian Andersen - Jack Prostul

3 comentarii:

  1. "Craiasa Zapezilor" mi-a marcat copilaria intr-un mod cat se poate de frumos. Mi-am adus aminte cu drag...

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandru,
    Nu am cuvinte!
    Uite si Oana zicea de bine despre Craiasa zapezilor....ma batea gandul acum vreo doua saptamani sa postez ceva cu Craiasa.... pentru ca si eu imi aduc amintec cu placere de filmul acesta din copilaria mea. Suntem totusi (care mai suntem) niste copii mari in sufletele noastre. Felicitari din toata inima pentru initiativa si pentru suita Andersen. Este o postare de zile mari!

    RăspundețiȘtergere