"Marinelul" se pregateste de inca cinci ani

Am votat ieri dupa ce am stat un sfert de ora la coada. Uitasem cum e. Nu mai vazusem asta din 1990. M-a bucurat intamplarea, gandindu-ma in acelasi timp la explicatii. Una ar fi ca lumea s-a saturat de  Basescu, Udrea, Berceanu, Videanu. Cealalalta ca populatia inca are nevoie de “tatuc”. Aseara, la vederea exit-poll-urilor, am fost dezamagit. Crin Antonescu n-a intrat in turul doi. Am urmarit reactiile celor trei candidati. Mai avem mult pana la a invata democratia. Antonescu a avut un discurs ce mi-a aratat ca nu stie sa piarda. Basescu a luat in brate “victoria” pentru referendumul iluzoriu care ar mai strange putin de gat democratia dar ale carui rezultate nu vor fi puse niciodata in aplicare. Geoana a venit cu foi de hartie si insotit de corifeii partidului, de fapt adevarata si vesnica lui imagine: un Iliescu din ce in ce mai batran, un Nastase invidios pe rezultatul mai bun ca al sau al candidatului PSD si desigur Vanghelie, “eminenta” de mahala a  partidului. Prost debut in campania de doua saptamani ce a inceput aseara. A reusit sa ma mai convinga odata in plus ca omul e chiar prost si nu prostanac si mai mult decat atat, ca va fi o marioneta in mainile sigure si lipsite de scrupule ale unei camarile de partid neinduplecate. Eram convins pana aseara ca Traian Basescu nu mai prinde un al doilea mandat. Am inceput sa am dubii serioase. Nu stiu de unde va aduna Geona voturi, pentru ca ne place ori nu (strict ideologic, mie imi face mare placere…) Romania a devenit usor dar sigur “de dreapta”. Simpatizantii lui Antonescu se impart in doua. Unii vor merge sa-l voteze ingretosati pe Geoana. Altii vor sta acasa si nu stiu de ce, am sentimental ca numarul acestora va fi semnificativ mai mare. Nici Basescu nu sta prea bine. Nu vad de unde ar putea aduna voturi prea multe. De la Becali cu ale sale 1,7 procente? De la Vadim, vesnicul “praduit” la urne? De la Oprescu, cel care si-a “furat-o” pe deplin meritat? Greu de spus si mai greu de crezut. Cert este ca din nou precum un blestem national, romanii au de ales intre doua “rele”. Batalia se anunta stransa iar diferenta semnificativa in favoarea lui Geoana anuntata in sondaje pentru turul doi, mi se pare poveste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu