Pofta de lectura...MOMO

Daca aka adiana mi-a reamintit, asa in stilul ei dragut, ca eu am mai promis si o recenzie...ii dau o recenzie...dar nu e cea pe care am promis-o pentru ca nu am facut rost de carte inca...si ADIANA:d recenzia aceea promisa este pentru Skorpion87 nu e pentru tine:D:P...dar uite asta e mai draguta...si e special pentru tine:)



Astazi mi-am amintit de un roman-basm, care mi-a placut enorm si care m-a marcat foarte mult. Este vorba despre "Momo", lucrare geniala a autorului Michael Ende, cel care a scris si "Poveste fara sfarsit".

Am descoperit cartea acum doi ani, am citi-o foarte repede deoarece este fantastica. La inceput am spus ca este un roman-basm, deoarece, din punctul meu de vedere este un basm pentru ca face parte din categoria cartilor din copilarie, si apoi roman pentru ca si adultii ar primi mesaje foarte importante, daca ar citi printre randuri...

Este un basm despre taina timpului, despre oameni care viseaza si cei care fura timpul si o fetita simpatica pe nume Momo.

In marele oras oamenii isi duc existenta foarte frumos; o existenta ce se bazeaza pe vise, amintiri si povesti. Totul se termina cand oamenii cenusii spulbera acest mod frumos de "a fi" prin ceea ce se numeste "economie". Mai exact ei ii ajutau pe oamenii marelui oras sa economiseasca timpul, astfel acestia nemaiifiind, adica uitau sa traiasca, sa viseze si sa se bucure deoarece economiseau timpul. Aceasta era singura lor activitate! In marele oras oamenii nu aveau voie sa isi aminteasca lucrurile frumoase, deorece economiseau timpul...era o lume, as putea spune, de o frustrare maxima!!!

Momo, fetita cu o putere miraculoasa de a asculta pe toata lumea, salveaza marele oras cu ajutorul Maestrului Ora, astfel incepand aventura fantastica...lumina cartii!

De fapt in spatele paginilor se afla mantia stralucitoare a lumii contemporane - basmul ia forma unei metafore a oamenilor din lumea noastra, obsedati de bani si de functii inalte, care uita sa traiasca si sa viseze cu adevarat!

Acest ciudat secol al vitezei transforma oamenii in adeptii oamenilor cenusii din romanul nostru...oamenii uita sa traiasca, iau decizii fara a sti "de ce?" si traiaiesc dupa reguli scornite de mintea lor bolnava si fara capacitatea de a gandi sanatos!!! Intra intr-o lume in care de fapt timpul nu exista, intr-o lume in care ei nu percep timpul, deoarece nu viseaza si nici nu se bucura de zambetul copilului lor...ceea ce ar trebui sa stim este faptul ca AICI Momo NU EXISTA. Aici exista doar puterea noastra de a alege liber si necondtionat.

Merita citita!!!





P.S DRAGA ANONIMULE...TE ASTEPT SA-MI NUMERI LITERELE CARE LIPSESC...AM SCRIS CU GALBEN CA SA-TI FIE MUNCA MAI USOARA PENTRU OCHISORII TAI DRAGUTI CARE VAD TOTUL...SI SPER SA-TI PLACA CARTEA:)

SPECIAL PT MINE: MONICAOOO - AI LUAT-O RAZNA SIGUR...CE REA ESTI!!!
EU: NU SUNT REA...NU TE MAI MIRA, ASA SUNT DINTOTDEAUNA, DETEST OAMENII CARE ISI BAGA NASUL AIUREA, DAR EI NU AU CURAJUL SA SPUNA: MA NUMESC ION...ma multumeam si cu un nume fals - macar avea sange il el!!!

14 comentarii:

  1. Monica, dacă te rog eu frumos pui o culoare neagră la scris? Mă dor ochii :o3.

    RăspundețiȘtergere
  2. Oricum superbă carte. Must read în vară. :D

    RăspundețiȘtergere
  3. @Paranoid...imi pare rau pt ochisorii tai...dar sunt draguta...si e pt DOMNUL ANONIM...sacrifica-te putin si tu....doar de data asta...sper...:P

    RăspundețiȘtergere
  4. :">multumesc frumos, aka Monica,este foarte frumoasa;si stiu ca este pentru Scorpion,dar asta nu inseamna ca nu o asteptam si noi:)stii ca ne place stilul tau unic de a scrie,de a manca litere:)) si vezi , acum avem si fani anonimi asa ca trebuie sa fii atenta sa inversezi literele cat mai bine:))

    RăspundețiȘtergere
  5. m-am sacrificat şi am citit. Asta e. Pentru cauză. De altfel eu respect spusele tale şi nu voi mai cere schimbarea culorii. @-) :)). Glumesc şi eu puţin.

    RăspundețiȘtergere
  6. si e pe net cartea,este foarte mica,dureaza 5 minute sa o citesti:p

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu pot suferi cititul pe net. Nu stiu de ce, dar nu pot înţelege nimic. Dar îi dau o încercare.

    RăspundețiȘtergere
  8. de pe net nu o vreau...eu o vreau in manutele mele, sa fie palpabila...sa o pot mirosi...:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Susţin ideea Monicăi. Aşa se citeşte o carte. Pe scaun, cu un ceai cald lângă tine şi o muzică bună.

    RăspundețiȘtergere
  10. eiiii...eu nu am nimic impotriva sa citesti pe net...iti dai seama ca ar fi genial...as citi-o in 5 minute si in alte 10 minute a-ti avea recenzia:)...dar nu pot...si ii invidiez pe cei care o pot face:)

    RăspundețiȘtergere
  11. :)) o carte buna normal ca ar trebui citita asa cum se citeste o carte,dar 2 pagini ..?:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Le trag la imprimantă, fac rost de un expresso scurt şi pun Velocity Girl(Primal Scream - 01.25). Românul găseşte soluţie la orice.

    RăspundețiȘtergere
  13. @adiana...ok...2 pagini asa cum zici tu le citesc pe net...acum o caut si o sa aveti recenzia:))))...pfff pai daca ma provoci:D

    RăspundețiȘtergere
  14. :))provocarea e buna in viata,sa stii;)

    RăspundețiȘtergere