Fata cu portocale

O carte despre care citisem pe un blog. M-am interesat. Face parte din Colectiile Cotidianul. Am comandat-o pe internet. Am primit-o, dar nu am putut incepe lectura deoarece aveam de sustinut un examen important pentru mine.
Cum am scapat de examen, am inceput lectura.
"Fata cu portocale" - Jostein Gaarder. Novegian. Actiunea se petrece in Oslo.
Este o carte despre viata... traire, emotii, dragoste.
"Viata este o loterie gigantica unde numai lozurile castigatoare sunt vizibile."
"Viata este scurta pentru toti cei care reusesc intr-adevar sa inteleaga ca intr-o buna zi intreaga lume se ispraveste de tot. Nu toti oamenii inteleg aceasta. Nu toti au capacitatea de a pricepe ce inseamna in realitate sa dispari pentru totdeauna. Este prea multa zarva si truda ora de ora si minut de minut, pentru ca oamenii sa-si dea seama de aceasta."
"A visa despre ceva improbabil are un nume al sau. Se numeste speranta."
"Intreaba-i pe parintii tai cum s-au intalnit. Poate iti vor povesti o istorie palpitanta."
Intrebarea din carte este: Daca ai avea de ales sa traiesti pe Pamant -stiind ca vei petrece o perioada scurta - sau nu, ce ai alege?
Raspunsul meu: as alege sa traiesc.... chiar si o perioada scurta. Daca as muri maine, nu as regreta. Poate doar ca nu am devenit mama. (Personajul principal scrie o scrisoare catre fiul sau, in varsta de 4 ani si jumatate in momentul in care afla ca este bolnav. Acesta o citeste peste 11 ani si ii raspunde tatalui sau). Dar, am cunoscut oameni minunati, am profesat in domeniile in care mi-am dorit - uneori sa-mi demonstrez ca pot face si altceva, ca sunt capabila sa invat si sa o iau de la capat.
"Asemanarea intre ziaristi si parinti este ca sunt la fel de curiosi, iar asemanarea intre politicieni si copii este ca tot timpul sunt asaltati cu intrebari delicate la care nu este intotdeauna usor de raspuns."
Poate v-am starnit curiozitatea. Merita citita.

2 comentarii:

  1. am citit-o acum 6 ani si mi-a placut foarte mult.:) Nu este o carte foarte cunoscuta ,dar merita citita.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da... iti da sansa sa te gandesti putin mai mult la viata ta.
    Ganduri bune,Diana!

    RăspundețiȘtergere