Intamplari educative din viata de zi cu zi




Educatia :) ce frumos…Imi aminteste de o multime de chestii.Una dintre ele a avut loc in oraselul meu,la vreo 5 metri de mine.Un om batran si beat a picat in mijlocul strazii(nimic nou).Acum soferul unei masini a oprit chiar inainte sa’l loveasca , a coborat din masina,l’a ridicat si apoi l’a condus spre trotuar.Credeti ca fost un gest umanitar,ceva izvorat din pura educatie?Nu!(iar nimic surprinzator) Dupa ce l’a lasat pe trotuar,l’a injurat ca la usa cortului si i’a zis ca daca il lovea si ii murdarea masina(de nu mai stiu cate zeci de mii de euro a zis respectivul ca a dat pe ea) l’ar fi pus s’o spele cu limba!Deci asta a fost singurul motiv pt care l’a ajutat..Mie una mi’a ramas intiparita faza asta mult timp in memorie si chiar am discutat’o la orele de curs.Si acum cand imi amintesc,dupa doi ani,nu’mi vine sa cred in ce hal se poate transforma omul, foarte usor…
Un alt episod s’a intamplat acum o saptamana,la mine in casa.O prietena de familie ne’a vizitat,impreuna cu fetita ei,in varsta de 8 ani.La prima vedere parea asa cuminte,educata,vorbea frumos,in orice moment te uitai la ea,numai zambete.Asta pana cand a gasit la mine in camera un pix pufos(am pus si poza) si i’a placut.Daca l’ar fi cerut frumos,i l’as fi dat cu toata placerea(si asa avea pasta consumata).Dar ea l’a luat de pe birou si a inceput sa urle la mine ca e al ei ,apoi a urlat la maica’sa ca vreau sa’i fur pixul (PIXUL MEU!!).Si inainte ca mama ei sa apuce sa zica ceva,fata a facut’o proasta si s’a inchis in baie cu pixul si de abia dupa o ora am reusit s’o facem sa iasa afara!Daca ar fi avut 3-4 ani,poate i’as fi inteles comportamentul.Dar la 8 ani?Am un nepotel care luna asta implineste 3 ani si se comporta asa frumos si educat de’ti vine sa’l mananci.Si a fost crescut doar de tata.Aproape intotdeauna cei care au mai putin,sunt cei care iti ofera cel mai mult,iar cei care au mai mult..sunt preocupati doar sa obtina si mai mult.Oare cati dintre noi am reusi sa ne pastram identitatea si educatia daca ne’am schimba brusc situatia materiala?

Un comentariu:

  1. Cred ca in acest inceput de saptamina este primul blog creat on topic sa zic asa,pentru ca s-a convenit la o anume tema - educatie,nu s-a mentionat aspectul dar cred ca era pe intelesul nostru,al fiecaruia.

    RăspundețiȘtergere