Despre educatia morala ...


Ma gandeam la o vorba ,o vorba care desi are o mare cadere asupra noastra mai greu reusim s-o aplicam si o sa vorbesc despre ceea ce ar putea fi considerata aproape o regula de viata:"ce tie nu-ti place altuia nu-i face..."
Invatam de mici,ce se cade si ce nu se cade sa facem,primul merit in acest sens este al familiei,nu intamplator se vorbeste atat despre cei 7 ani de acasa...pe care toti ii avem dar parca nu la fel....
In cei 7 ani de acasa se invata respectul, politetea, cinstea, sinceritatea, decenta in vorbire si atitudini, ordinea, cumpatarea, grija fata de lucrurile incredintate,si nu exista o mai mare satisfactie decat atunci cand copilul tau ajunge poate chiar sa te depaseasca,sa te atentioneze cand tu ca mama,uiti de acele reguli...in cazul de fata fiind vorba de decenta in limbaj...
Mi s-a intamplat mai in vara sa o am in vizita pe prietena mea din Italia,prietena pe care am cunoscut-o in aceasta agora numita net,(uite ca se intampla si lucruri minunate!) si de care m-am legat extrem de mult...ne facem vizite reciproce,si tinem mult una la alta de parca ne-am sti de o viata..
Asa,povestea e alta,noi ne-am cunoscut pe un forum unde eu eram moderator la un moment dat iar ea ma abordase in privat,pentru ca se simtea atinsa in mod nepoliticos de un user,care desi medic de profesie,nu demonstra acest lucru...nu facea prin vorbe cinste statutului social pe care il avea...evident ca am incercat sa atenuez "conflictul "daca pot sa-l numesc asa,rugandu-l in privat sa-si reconsidere afirmatiile in caz contrar fiind nevoita sa deschid un topic in care sub titlul"feriti-va de el..."voi declina identitatea acestuia..in final se pare ca acest domn a incercat sa-mi explice ca a fost o problema semantica si ca s-a inteles pur si simplu gresit...mda!era un fel de reconsiderare,mi-am spus in sinea mea...si m-am bucurat ca nu m-a repezit,spunindu-mi"dar,care-i treaba ta cucoana?"...ca la cat de stresati suntem,se intampla sa auzi des acest lucru in cazul in care incerci sa intervi intr-un conflict care nu-ti apartine...
Ei, dar,nu despre asta am vrut sa vorbesc ci despre faptul ca educatia pe care o dai copiilor tai,ajunge sa-ti foloseasca si tie atunci cand incerci sa sari peste aceste norme...mai precis,vreau sa va spun ca eu cum bantui pe mai multe forumuri,haladuind,ba pe unu' pe altu' incep sa imprumut expresii pe care mai nou la folosesc extrem de des anumiti forumisti si am sa le scriu prescurtat asa cum ele de altfel se si folosesc in contexte"PLM,SBP,STF...etc"...si nici una nici alta ma trezesc in vara,la volan fiind ca trag si eu "ce PLM...?"in acel moment fiica-mea care era in dreapta mea ma priveste cu o fata ingrozita"mama,ce-ai spus?nu pot sa cred!!!!"si va spun cu toata sinceritatea ca era atat de ingrozita ca mi-a cazut fata ,nu alta...
Mi-am promis in gand ca n-am sa mai folosesc aceasta expresie niciodata ca deh"...ce troaca mea sunt o doamna..." am sa-mi gestionez bine expresiile,sa nu-mi scape o astfel de "perla"din gura...
Vreau sa va spun ca uite chiar daca exista aceste simtaminte,convingeri,ne scapam din cauza influientei mediului si nu sunt intamplatoare etichetele pe care le primim datorita scaparilor....a fost un exemplu de conduita pe care mi l-am asumat,dar am avut placuta senzatie ca straduinta mea vis-a-vis de etica care le-am insuflat-o fetelor mele a fost una cu rod!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu