:: Sub acoperire la lapte si unt(1975-1989)

Titlu: Sub acoperire la lapte si unt(1975-1989)
Autor:: Odorica Ion
Articol: Va mai aduceti aminte cei din a doua tinerete, cum erau cozile la lapte si cum se puneau sacosele cu sticle la rind, de la 3 noaptea si plecau acasa stapinii lor si de intorceau la 4,5-5, cind venea masina cu lapte.
Ce va spun acum stiu precis(si nu e singurul caz), am lucrat cu persoanele si mi-am adus acum aminte venind de la piata. Aveam o colega, o mina de oase, schilo-papa-alfa mereu ca barbatul ei e rau, o bate, o umileste si multe altele pe care le-am uitat.Dar si ea il pedepsea exemplar.Cum, saream noi cu gura. Avea amant si noi ziceam, cum de mai ai timp.Pai zicea ea, ma duc dim. la 3 cu sacosa la lapte, las sacosa si ma duc sus la amant, care statea deasupra la lactate.De acolo din cind in cind, mai supraveghez sa vad daca vine masina cu lapte. Si noi am intrebat e si cum a fost azi de exemplu, a fost rau ca, nu am apucat sa ma dezmeticesc unde sint si de ce am venit ca, aruncindu-mi ochii pe geam, am vazut masina de lapte.Nu am ninerit sa ma imbrac (ea nerezolvind nimic), caci sacosa mea era pina in 10, si trebuia sa fiu acolo, altfel imi lua altineva locul si dupa locul 10 nu mai apucam si unt, caci nu se aducea decit stoc mic limitat.
Dar nu o trimetea barbatul totul era o minciuna mergea ea, ca sa-l pedepseasca.Si daca pleca de la 3 si nu era in primii 10 si nu venea cu unt o intreba barbatul, ca daca ai vazut ca nu esti in primi 10, de ce ai mai stat?Veneai acasa si mergeai miine de la 2 noaptea.
Intr-o seara la sch.3 a venit cu incheieturile miinilor bandajate, spunind ca a batut-o barbatul si a vrut sa-i taie venele. Si noi am cainat-o si am intrebat-o dar tu, cum ai stat cu miinile intinse si barbatul rau a luat cutitul si a inceput sa taie la vene ca la feliile de piine? Ea a zis ca intii a batut-o, ca aproape a lesinat si cind nu a putut sa se apere, i-a taiat venele si a pierdut mult singe si nu se poate tine pe picioare.Am mers noi in locul ei in instal. toata noaptea, sa supraveghem si derbedii puscariasi de acolo.
Dar dupa un timp cind a zis ca se duce la vestiar sa-si schimbe tifonul(noi aveam si tifon dat de comb.ca sa stergem mesele de faianta din laborator), am dat navala peste ea sa vedem si noi ce a facut ticalosul.Si ce ne-a fost dat sa vedem, nici urma de taietura, de ran, de ceva.Si i-am spus in fata, ca este o mincinoasa, ne-am sacrificat noaptea atunci, pentru ea si ea nu avea nici pe dracul.Si barbatul nu era asa rau precum spunea. Eu in 1984, deasupra mesei cu faianta, am scapat o sticla de benzen cu sticla groasa si am vrut sa o prinsd dar nu am reusit, in schimb mi-am taiat venele de la mina dr. M-a cusut dr.U.M.Si am si acum cicatricea in caz ca mor, am semn se ma identifice. Si in afara de acesta mai am unul, cind am alunecat pe gheata si am vrut sa ma prind de un gard de fier(1983) si de acolo am semn.Ea nu avea nici un semn.
Acolo mai lucram si nu Nicocika si cu Nusica de care v-am mai povestit.Avea si ea amant un berbat de la tabloul de comanda.Barbatul ei era maistru, dar le cam avea cu bautura, insa amantul le avea si cu bautura si cu pokerul.Desfiintase si cecurile de 5000 de lei, acelea care participau la concursul pentru a cistiga o masina Dacia.Saraca nevasta lui, facea economie sa puna pe CEC si el si bea si juca poker si mai avea amanta pe Nusica.
Nusica despre care v-am povestit acum mult timp, ca venind in vizita la lab.un baiat fotograf, a zis sa ne faca poze. Si Nusica s-a suit pe masa de faianta si s-a fotografiat cum cinta la teul de spalat pe jos, a facut strimbaturi in multe poze.Baiatul i-a dat si ei pozele(era f.bucuroasa), dar a dat si la partid si la sefii cei mai mari de la CTC. Si aceia i-au pus pozele la poarta, ca sa vada toata lumea cu ce ne ocupam noi.Au stat pozele la panoul de "onoare",un an de se bulucea tot timpul lumea din combinat sa ne vada.A fost si penalizata tot anul, dar nu mai stiu cu cit, caci noi eram penalizate mereu si daca spargeam un termometru sau o eprubeta.Dar vreau sa spun ca Nusica dadea vina pe mine ca de cite ori, se duce la tabloul de comanda cind era Ilies singur si mergeau in spate la o incapere a electricianului (ala nu stiu unde era sau il, alungau ei,) sta cu frica din cauza mea ca ma pot duce la tablou personal, daca vad ca lipseste prea mult.Noi faceam pe rind ca sefe de schimb, ca sa nu se iste scandal, asa ca atunci cind iti venea rindul la 3, sau 6 luni te razbunai si eu eram acuzata mereu ca, sint insensibila si nu am iubit? Eu spuneam ca ii spun lui Cornel caci, l-a schimbat pe unul mai betiv si cartofor pe deasupra decit el.Nu am spus nimic dar ce era sa zic si eu, totusi lucrurile au mers mai departe.Dumnezeu sa-i ierte ca au murit cu totii si barbatii si amantii.Doar Nusica mi-a spus acum citiva ani ca, nu o doare nimic, mai ia cite o aspirina cind e racita.
Sa nu ma intrebati pe mine, de dus la lapte caci eu nu mergeam, mergea barbatul meu, dar nu in fiecare zi caci, stateam pina tirziu la serviciu la U.M. si ma apuca 12-1 noaptea acasa cu spalatul, calcatul, gatitul, cirpitul, caci si baietii erau mari de liceu.Trebuia sa ma odihnesc nitel ca, mereu venea seful nostru direct de la Min.Ap.N. Victor Atanasie Stanculescu, mai mult pentru a se aproviziona cu alimente. Dupa cum v-am mai spus la U.M.se crestea vaci, vitei, gaini, porci(ingrijitori soldatii) si el venea pentru aprovizionare cu carme de vitel, porc, lapte, oua. Si se terminau mereu proviziile.Dar noi trebuia sa asteptam sa plece el, cu masina MAN incarcata lasata la spate.
Ne uitam pe geam cind trecea la noi sau pleca si fetele il admirau ca era inalt, subtire, cu ochii albastru deschis, cu vipusca rosie de general. Dar eu nu o sa credeti, eram suparata caci imi strica mie rostul la treaba acasa, sa asteptam toti sa plece, dupa ce puneau masa cu ofiterii nostrii mincau si beau coniac, cind salariatii nu aveau voie din cauza decr.400. Dar l-a pedepsit Dumnezeu, e la puscarie.Com.nostru C.D.general l-am vazut la tv.locala de 8 martie la casa pensionarilor unde, era tratat de pensionare, cu prajituri de ziua femeii.
Eu, in familie, aveam sarcina sa merg cu trenul foamei dum.din la 6,l8 la Bucuresti dupa alimente. Asa ca sa ai amant, era mare corvoada. Eu cred ca nu as fi rezistat nici o luna. Nu este asa ca este de plins? Doamne fereste imi ziceam, de asa mare nenorocire. Si uite asa, au trecut anii si am pierdut startul.Nu a fost pamflet, a fost adevarul, adevarat.
Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
--
Visitor Ip: 85.186.214.25

3 comentarii:

  1. o predilectie spre prostitutie Odorica!
    Chit ca e amestecata cu unt, lapte, vagoane, sosoni sau razboi... tema principala tot prostitutia ramane!
    Ce vrea sa tot evidentieze subconstientul?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Rid acum, dar nu am spus ca am pierdut startul?
    Dar ce acolo era vorba de prostitutie? Se pedepsea barbatul , cu mari sacrificii.
    Miine mai pun un caz .
    Salut, voios de pionier !!!

    Odorica

    RăspundețiȘtergere