Despre Ei si despre Ele


Incep prin a spune ca nu am inteles niciodata rivalitatea dintre barbati si femei. Cu totii avem calitati si defecte; doar suntem oameni, nu? Dar dimensiunile exagerarilor cu care se ataca „bandele” sunt iesite din comun.

Ceea ce urmeaza sa spun s-ar putea sa imi atraga muuulte comentarii negative din partea... femeilor! Si eu sunt femeie, dar... cred si am crezut dintotdeauna intr-o superioritate a barbatului. Atat fizica, prin forta si rezistenta, cat si intelectuala. Da, intelectuala! Luata pe global, da!

Cred ca am demonstrat deja ca nu sunt o feminista, dar ca sa le linistesc pe „suratele” mele, am sa le spun ca nu sunt de acord cu luatul „la misto” ori cu descriminarea femeilor. De exemplu, este o anumita emisiune pe un anumit post, in care grupuri de cate doua femei trebuie sa ghiceasca raspunsuri la intrebari de cultura generala. Nu stiu cat este sau nu regizat din aceasta emisiune, dar este de neconceput sa razi, sa te strambi, aratand ca ele sunt mai mult sau mai putin inteligente. Caci acesta este conceptul emisiunii!

Cat despre discriminare... as putea sa va povestesc inca 17 postari de acum inainte, caci am trait pe pielea mea suficiente. Eu am parul cret, lung, sunt slaba si inalta. Aveti idee ce handicap e asta? Nici nu va puteti imagina! Stiti cum este sa mergi intr-o institutie cu un anumit scop, fie el cat de mic, chiar sa iti fie eliberata o simpla chitanta si sa fi intampinata de un barbat a carui privire spune „Ce i-o mai trebui si la asta? Las’ c-o aman, ce stie ea despre documente?!” Asta se intampla pentru ca de obicei nu dispui de timpul si situatia necesara pentru ca celalalt sa te cunoasca cu adevarat si sa iti faci cunoscute intentiile. Daca mai spun cuiva ca in adolescenta am facut si cursuri de modelling, imi sap groapa singura sau imi dau foc la valiza, cum s-ar spune. (Voua v-am spus-o pentru ca sunteti prietenii mei, sper sa nu ma desconsiderati si voi din cauza asta!:) )

Cu toate astea, nu pot sa ii invinovatesc pe barbati pentru asta. Si nici sa-i judec ori sa-i critic. De ce as face-o? Nu sunt nici psiholog si nici consilier marital. Si nici asa nu as avea dreptul sau cel putin nu mi-as permite. Nu prea cred in suflete pereche, desi sunt unele cupluri care imi cam dau de gandit; se potrivesc atat de bine si pe atat de multe planuri, incat par sa semene chiar si fizic. Cred insa in dragoste si in oameni care se inteleg mai mult sau mai putin bine. In orice caz, cred ca in orice relatie ar trebui sa existe dragoste, incredere si respect. Daca primele doua nu exista, ultimul element tot inseamna ceva. Defapt, in lupta asta continua dintre sexe, cred ca respectul este elementul lipsa.

Azi se vrea egalitate intre sexe. Eu cred ca ea nu va exista niciodata. Motivul? Tocmai elementele mentionate mai sus; o femeie nu va fi nicicand la fel de puternica si la fel de inteligenta ca un barbat... parerea mea:) Faptul ca femeile lucreaza azi in marea lor majoritate tot nu imi da certitudinea ca se poate compara cu un barbat. In asta consta egalitatea? Veti spune „da,dar numai o femeie poate da nastere unui copil si doar ea ii ofera dragostea... bla...bla...” Si un barbat nu poate creste un copil cu dragoste? Nu, nu poate sa il nasca, dar in rest...

Sa presupunem ca la un moment dat am deveni egale cu barbatii. Sau chiar i-am intrece cu ceva. Ei, si? Ce am rezolva cu asta? Cred ca atunci am ajunge defapt sa ne negam feminitatea si sensibilitatea, caci in asta consta farmecul unei femei. Vreti sa ajungeti sa va deschideti singure usa la restaurant sau sa stati in picioare in autobus? Nu va opreste nimic de la asta, dar oare nu aici intervine respectul despre care vorbeam? Femeilor, bateti cuie, cititi instructiunile de utilizare a picamerelor (pick-hammer), luati lopata la utilizat daca asta va face egale cu barbatii, dar atunci nu asteptati respect, feminitate si sensibilitate, caci nu le veti avea pe toate! Fiti realiste!

Si daca am pus totul pe tava, nu ma pot abtine sa nu dau „din casa” un fapt care ma „agaseaza” psihic pur si simplu: expresia: „X este o femeie care stie ce vrea.” ...Ce inseamna asta? Cu totii stim ce vrem... si ce-i cu asta? Tine-o pentru tine! Si barbatii stiu ce vor. Toata lumea stie ce vrea. Chiar si cainele meu stie ca vrea sa manance ori sa doarma.

... in fine, m-am cam razvratit azi, desi chiar nu vreau sa supar pe nimeni. Uneori ma gandesc ca si discriminarile au loc deoarece in spatele lor stau sute si mii de exemple nefaste, iar in spatele tuturor tachinarilor atat ale barbatilor cat si ale femeilor sta defapt incercarea sau neputinta de a ne intelege, de a ne descifra cu adevarat.

Si totusi, Iubirea! :)

3 comentarii:

  1. De acord cu tine..ne-am pierde din feminitate incercad cu atata inversunare sa fim egalele barbatilor,hai sa-i lasam pe ei sa fie barbati adevarati si sa ne mai lasam si protejate,ca e asa de placut sa stii ca greul il duc ei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos articol,ma bucur ca mai sunt si femei ca tine, care recunosc ca sunt inferioare barbatului,si nu au nimic de pierdut din asta,ba din potriva e absolut firesc...cum ziceai si tu,cum iar sta unei femei cu lopata in mana,picamer etc.Femeia e o parte din rai,o parte din fiecare vers scris de mine.Daca n-ar fi fost ele,evolutia omenirii era 0.Tot ce s-a facut pe lumea asta,a fost din dragoste pentru femei...

    RăspundețiȘtergere
  3. @ OmulDePeStrada:
    "Tot ce s-a facut pe lumea asta,a fost din dragoste pentru femei..."

    Socant de frumoasa exprimarea!

    RăspundețiȘtergere