Directorul spitalului si-a dat demisia

Directorul spitalului si-a dat demisia

• gestul medicului Mircea Coadă este legat de scandalul iscat în urma concursului de asistenti medicali • primarul Leoreanu a decis un control la spital • postul de director se pare că va fi ocupat de directorul economic Leonard Achiriloaei •

Scandalul iscat în jurul concursului de ocupare a celor 21 de posturi de la Spitalul de Urgentă Roman a ajuns si la urechile primarului Dan Laurentiu Leoreanu, care a trimis la unitatea sanitară o echipă de control, formată din juristii Camelia Rusu, Gabriela Hulea si sefa Serciciului Resurse Umane, Otilia Gălăteanu. Se pare că rezultatul va fi cunoscut joi dimineată, cînd edilul sef, cu care mangerul Mircea Coadă are contract direct va sti dacă-i va fi admisă sau nu demisia. Continutul acesteia e „clasic“, dr. Mircea Coadă dîndu-si demisia „din motive personale“. „În urma organizării unui concurs pentru ocuparea unor posturi la spital, concurs despre care eu n-am fost informat, cu metodologia si procedura de desfăsurare au iesit foarte multe discutii. După acceea am auzit că s-a si anulat. Au fost unele sesizări din partea unor persoane dar si al unor organisme profesionale din judet. Mie nu-mi place să iau decizii pripite, drept pentru care am dat o dispozitie pentru desfăsurarea unui control la spital. Vreau să văd procedura si modul de desfăsurare a acestui concurs“, a declarat primarul. Acesta sustine că există foarte multe zvonuri privind incorectitudinea concursului si, probabil, organizarea sa „cu dedicatie“. „Am înteles că există anumite zvonuri, care au dat nastere unor «aburi» în jurul unor teme. Nu trebuie să ne luăm după zvonuri dar eu stiu că mai există si un proverb care spune că «pînă nu faci foc, nu iese fum». Nu pot lua decizii pripite. Joi dimineată voi avea un raport din care să pot trage anumite concluzii. Prin natura meseriei pe care am avut-o am organizat multe examene: de capacitate, bacalaureat, profesionale si stiu că asemenea teste trebuie foarte bine organizate. Si atunci cînd le organizezi bine mai apar discutii. Faptul că s-a anulat concursul mi-a ridicat niste semne de întrebare. Am dorit întotdeauna ca institutia publică să fie un organism în apărarea cetăteanului. Reprezentantul legal al institutiei publice, în spetă primarul sau directorul în cazul acesta trebuie să să fie garantul corectitudinii si legalitătii. Oamenii trebuie să fie convinsi de aceste lucruri. Dar în momentul în care se tot vehiculează tot felul de istorioare si zvonuri, care atrag tot felul de lucruri care aruncă dubii asupra unei institutii, întotdeauna am intervenit. Am considerat că am în primul rînd obligatia fată de acestia să fie lucrurile clare si să le apăr interesele“, a mai spus primarul. Cît despre demisia doctorului Coadă din functia de director, primarul a spus că încă nu i-a aprobat-o si că acest lucru va depinde de rezultatul anchetei cerute. „Eu cred că un asemenea concurs în care sînt 21 de locuri si cînd pe ele s-au înscris 99 de persoane crează o presiune foarte mare si asupra conducerii institutiei si asupra organizatorilor, motiv pentru care lucrurile trebuie făcute foarte corect si transparent, în asa fel încît să îndepărtezi orice suspiciune de favorizare a vreunui candidat“, mai sustine primarul Leoreanu. Acesta îsi exprimă regretul pentru ceea ce s-a întîmplat la spital, cu atît mai mult cu cît apreciază că a lucrat foarte bine cu doctorul Mircea Coadă, care a avut merite evidente în ceea ce priveste conducerea acestuia si un merit legat de faptul că unitatea nu are datorii. Pe de altă parte se pare că lucrurile sînt deja transate, postul de director urmînd a fi ocupat de Leonard Achiriloaei, în prezent director economic, care avînd terminată si Facultatea de Farmacie, ar putea trece pe postul de director general. Încercarea noastră de a-l contacta pe doctorul Mircea Coadă s-a soldat cu esec, deoarece acesta avea telefonul închis si n-a fost de găsit pe la la spital. Pe de altă parte se pare că zilele doctorului Mircea Coadă ca director erau numărate, tinînd cont de faptul că anul acesta îi expira contractul de management.

(Flora ORDEAN)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu