:: Cutremurul din 1977.Au trecut 33 de ani, parca a fost ieri

Titlu: Cutremurul din 1977.Au trecut 33 de ani, parca a fost ieri
Autor:: Odorica Ion
Articol: Pe 4 martie a fost cutremurul.Eu eram schimbul 2 la laboratorul de fizico-chimice de la sectia A.F.si ma ciondaneam pe la ora 9 seara ca colegele mele Nusica si Ninocika(Nina), spuneau ca trebuie sa fac de serviciu de doua ori ca, pe l martie cind am fost in excursie la bulgari, a fost rindul meu si eu ziceam ca mi-a trecut rindul.La ora 9 fix trebuia sa merg in instalatie si sa iau probe(eram la CTC) si cind am dat coltul sa merg pe drumul spre instalatie am primit in fata un val gros de gaze.Am facut ce am invatat si m-am culcat la pamint, ca sa respir aer curat. Dar si jos era miros de gaze( ortoxilen)Vazind ca nu pot sa inaintez, m-am asezat deasupra dalelor de beton care acopereau canalul de scurgere a apei de pe marginea drumului ca din pamint sa respir aer. Si asa tiris grapis pe burta m-am tirit inapoi spre tabloul de comanda si am urcat la laborator. Am spus colegelor ca,nu am putut sa ajung in instalatie si am hotarit se merg la urmatoarea ora. Ca sa ne protejam, mergeam pe rind fiecare la toate instalatiile la fiecare ora. Nu fiecare la instalatia ei la o ora.Dar neajungind la o intelegere cu ele, privind curatenia am luat toate eprubetele cu care lucrasem toata ziua fiind l5-2o,le-am luat in brate sa merg la chiuveta. Atunci a inceput cladirea sa salte in sus si apoi sa se deplaseze pe lateral, de parca se cernea. Pe perete in suporturi de fier forjat, aveam ghivece cu flori si au inceput ca pice jos, cu mare zgomot de parce se tragea cu pusca. Dar Nusica si Ninocika au fugit inainte si eu cu bratele ocupate, am fugit cit am putut de repede caci, nu puteam sa las sticlaria din mina nu pentru paguba, ci pentru ca as fi cazut in cioburi. Scarile se deplasau in latera, sub picioarele mele si eu saream dintr-o parte in alta si credeam ca nu o sa mai ajun jos, sa ies afara sa am pamintul sub picioare. Credeam ca toata cladirea se va darima, peste mine si gata s-a sfirsit viata mea.Capul sus, pieptul inainte !!! va urma. papapa
--
Visitor Ip: 85.186.214.25

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu