lectura de seara

Nu pentru ca s-a nascut in decembrie, cu 5 ani inainte de inceputul secolului XX, nici pentru ca , inainte de a deveni copil-minune, a fost abandonat de parinti, nici pentru ca a fost un romantic de o frumusete irezistibila , casatorit de 5 ori, nici pentru ca a fost betiv , violent si nebun, sfarsind tragic ,la 30 de ani. Ci pentru ca a fost un mare poet-SERGHEI ESENIN - Scrisoare mamei
"Tot mai traiesti, batrâna mama?/Tie, cu supunere, ma-nchin!/Mica-ti casa, seara de arama, /Lumineze-o pasnic si senin./Mi se scrie ca esti tulburata,/ Ca ti-e dor de mine ne-ncetat,/ Ca ades bati drumul, suparata,/ În paltonul vechi si demodat./În albastre seri ti se nazare/Gând pustiu, ce lacrimei da val, /Ca la crâsma-ntr-o-ncaierare/Mi s-a-nfipt în inima-un pumnal./Mama, nu-i nimic! Delirul fura/Gândul tau, ducându-l spre prapad./Nu-s betiv chiar în asa masura/Ca pierind, sa nu te mai revad./Ca-n trecut, mi-i inima duioasa, /Am un vis, un vis pe care-l storc;/Sa ma smulg din dorul ce m-apasa/Si la noi acasa sa ma-ntorc./Eu voi reveni, pe când rasfata/Pomii-n floare, satul meu tacut;/Dar sa nu ma scoli de dimineata, /Cum opt ani în urma, ai facut./Nu trezi desertaciunea cruda, /Nici regretul ca ma risipesc,/ Prea devreme, pierdere si truda, /Mi-a fost dat, traind, sa patimesc./Sa ma rog, tu nu-mi mai da povete!/Nu-i nevoie! Duse-s câte-au fost./
Numai tu-mi esti reazem la tristete,/ Numai tu dai vietii mele, rost./Fie-ti deci, nelinistea uitata, /Nu-mi mai duce dorul ne-ncetat,/ Nu mai bate drumul, suparata, /În paltonul vechi si demodat... „/

Un comentariu: