Festivalul datinilor si obiceiurilor in Negresti-Oas










Pentru ca am lucrat atatia ani in cultura nu pot sa ramin absenta la manifestarile culturale care mai au loc in Tara Oasului,urmaresc,ca atare si sunt interesata de ele in continuare,am aflat evident tot prin intermediul internetului ca desi situatia financiara n-a fost una stralucita,Festivalul datinilor si obiceiurilor din Oas,a avut loc,aflandu-se deja la a XII-a editie,de obicei sunt invitati la acest festival si cei din judetele vecine,e o adevarata parada pe strada principala a orasului,minunatele costume populare ,mastile frumos lucrate dau o culoare aparte acestei manifestari.
Pot sa spun un singur lucru,ma bucur ca apartin unui oras in care traditiile inca sunt la loc de cinste,gratie celor din cultura,aici as aminti pe directoarea casei de cultura Natalia Lazar si pe directorul muzeului din Negresti Oas,Remus Varnav,cat si pe cei de la Centrul de Creatie din Satu Mare..
Desi am citit tot pe internet ca organizarea a fost cam deficitara,pai,o fi d-lor ca deh!cu bani putini nu poti face mare lucru,e adevarat ca un ceai fierbinte nu costa mare lucru...asta s-ar fi putut oferi artistilor care in fiecare an cam tremurau de frig.desi isi cam puneau sub costume si alte hainute sa le tina de cald.Un sponsor s-ar fi gasit...insa vezi,vorba lui Arghezi:"asa cui faceam si eu,poate chiar mai iscusit,insa vezi...nu m-am gandit!"

3 comentarii:

  1. Uite, eu asta apreciez foarte tare la tine. Ca lupti pentru traditie alaturi de oseni tai. Adrvarul e ca au niste costume magnifice.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu cum li se par altora,mie chiar asa cum spui mi se par,cele vechi erau insa absolut deosebite,erau cusute pe panza tesuta cu ate viu colorate cu culori vegetale,o grozavie,aveam turisti care ramaneau cu ochii pe costume minute intregi,mai ales ca multi erau interesati de modelele florale combinate cu cele geometrice...
    Mi-s dragi osenii,Dane,de aia nici nu vad casa,cat ca ea e mult prea mare pentru mine care am ramas singurica...ma duc o data pe saptamina s-o mai vad...vara stau mai mult pe acolo,ca-i minunat,e plin de verdeata ,copaci si flori...si ciripit de pasarele...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Uff...iar am mancat o litera...si se intelege gresit...nu vand,am vrut sa scriu...scuze!

    RăspundețiȘtergere