Cocalari fara honoare...

Am fost astazi prin librarii. Nu mai trecusem de saptamana trecuta. Cautam o carte despre baze de date, ca vreau sa ma reprofilez.Si eventual volumul doi al memoriilor lui Marquez pe care-l astept de vreo cinci ani. N-am gasit nici una nici alta. Nu ca poate n-or fi fost, nu stiu. Ci pentru ca inghesuiala era prea mare si nu mai dibuiam spatiul acela aflat de obicei in exces de unde sa privesc rafturile cu aparitii editoariale mai vechi ori mai noi. Eram contrariat. De obicei in genul asta de magazine cam dai cu tunul. Cate un ratacit, doi care mai rasfoiesc vreun volum si tinerii angajati ce se ingrijesc plictisiti de standuri. Dar astazi era forfota mare. Am mers la casa si curios am intrebat ce se intampla. Fatuca de acolo m-a lamurit rapid: profesorii intrasera in posesia banilor pentru achizitionarea de carti si dadusera buluc acuma la sfrasit de an. Caci exista o conditie. Banii trebuiesc cheltuiti musai pana pe 31 decembrie, altfel darul se ia inapoi. Si la urmatoarea librarie am patit acelasi lucru. E bine,- am spus in gura mare, ca oamenii sunt obligati de voie de nevoie sa calce pragul unui asemenea sanctuar. Am o cunostinta care mai an se dadea de ceasul mortii sa faca rost de facturi fictive si sa ramana cu banii pe care sa-i cheltuie prin hypermarket-uri, mall-uri ori magazine cu haine. Cartile si profesoratul mai spre coada. Ori daca se poate deloc.


Am privit astazi putina "politica" la televizor. Nu stiu de ce, dar in zilele astea de ghftuire complexa cu caltabos, grostei si prajituri cu crema, nu am dus dorul deloc canalelor dedicate. Nu m-am uitat la televizor. Foarte putin caci ce sa vad? Aceleasi si aceeasi filme de rahat propuse pentru a mia oara, de genul "Singur acasa", "Uite cine vorbeste" si alte tampenii in care e scos de la naftalina un Travolta mai tanar cu cateva decenii. Am schimbat canalul. Tanarul Prigoana ce poarta caraghiosul prenume Honorius, se itea privirilor telespectatorului. Fragilul dar impertinentul domnisor cu mustata abea mijita se vrea deputat. Si prin mila si bunavointa tatalui Silviu - individul acela grosier cu apucaturi de cocalar si lipsit de inhibitii, Honorius a prins nominalizarea partidului pentru candidatura din colegiul lui Bogdan Olteanu, alt nesimtit devenit bancher peste noapte si nevoit sa plece din deputatie. Dar daca Traian Basescu are dreptul si puterea de a o trimite pe fie-sa in Parlamentul European, de ce n-ar face-o si nea' Silvica Prigonitul cu odorul sau "educat" peste Ocean? Nimic nu te calca mai tare pe nervi decat tupeul aceasta desantat bazat pe bani, putere si lipsa de scrupule. I'auzi neica!! Honorius Prigoana deputat! Sper ca la scrutinul anticipat din colegiul bucurestean, cetatenii sa aiba un pic de minte si onoare si sa-i dea cu flit acestui imbecil de bani gata dar cu aspiratii politice nemasurate. Caci altfel, tare mi-e teama ca se va pune in practica mai repede decat ne-am fi asteptat, dictonul acela cu copii stapanilor nostri ce vor deveni mai devreme ori mai tarziu stapanii copiilor nostri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu