Paradoxul zilelor noastre --- Octavian Paler

Paradoxul vremurilor noastre in istorie este ca avem:
cladiri mai mari, dar suflete mai mici;
autostrazi mai largi, dar minti mai inguste.
Cheltuim mai mult, dar avem mai putin;
cumparam mai mult, dar ne bucuram mai putin.
Avem case mai mari, dar familii mai mici,
Avem mai multe accesorii, dar mai putin timp;
avem mai multe functii, dar mai putina minte,
mai multe cunostinte, dar mai putina judecata;
mai multi experti si totusi mai multe probleme,
mai multa medicina, dar mai putina sanatate.
Bem prea mult, fumam prea mult,
Cheltuim prea nesabuit,
Radem prea putin,
Conducem prea repede,
Ne enervam prea tare,
Ne culcam prea tarziu, ne sculam prea obositi,
Citim prea putin, ne uitam prea mult la televizor si
ne rugam prea rar.
Ne-am multiplicat averile, dar ne-am redus valorile.
Vorbim prea mult, iubim prea rar si uram prea des.
Am invatat cum sa ne castigam existenta, dar nu cum sa
ne facem o viata,
Am adaugat ani vietii si nu viata anilor.
Am ajuns pana la luna si înapoi, dar avem probleme
cand trebuie sa traversam strada sa facem cunostinta
cu un vecin.
Am cucerit spatiul cosmic, dar nu si pe cel interior.
Am facut lucruri mai mari, dar nu si mai bune.
Am curatat aerul, dar am poluat solul.
Am cucerit atomul, dar nu si prejudecatile noastre.
Scriem mai mult, dar invatam mai putin.
Planuim mai multe, dar realizam mai putine.
Am invatat sa ne grabim, dar nu si sa asteptam.
Am construit mai multe calculatoare: sa detina mai
multe informatii, sa produca mai multe copii ca
niciodata, dar comunicam din ce în ce mai
putin.
Acestea sunt vremurile fast-food-urilor si digestiei
incete; oamenilor mari si caracterelor meschine;
profiturilor rapide si relatiilor superficiale.
Acestea sunt vremurile în care avem doua venituri, dar
mai multe divorturi,
Case mai frumoase, dar camine destramate.
Acestea sunt vremurile in care avem excursii rapide,
scutece de unica folosinta,
moralitate de doi bani, aventuri de-o noapte,
corpuri supraponderale si pastile care iti induc orice
stare, de la bucurie, la liniste si la moarte.
Sunt niste vremuri in care sunt prea multe vitrine,
dar nimic in interior.
Vremuri in care tehnologia iti poate aduce aceasta
scrisoare si in care
poti decide
fie sa impartasesti acest punct de vedere,
fie sa stergi aceste randuri.
Aminteste-ti sa-ti petreci timp cu persoanele iubite,
Pentru ca nu vor fi langa tine o eternitate.
Aminteste-ti sa spui o vorba buna copilului care te
venereaza, pentru ca acel copil va creste curand si va
pleca de langa tine.
Aminteste-ti sa-l imbratisezi cu dragoste pe cel de
langa tine pentru ca aceasta este singura comoara pe
care o poti oferi cu inima si nu te
costa
nimic.
Aminteste-ti sa spui "TE IUBESC" partenerului si
persoanelor pe care le indragesti, dar mai ales sa o
spui din inima.
O sarutare si o imbratisare vor alina durerea atunci
cand sunt sincere.
Aminteste-ti sa-i tii pe cei dragi de mana si sa
pretuiesti acel moment pentru ca intr-o zi acea
persoana nu va mai fi langa tine.
Fa-ti timp sa iubesti, fa-ti timp sa vorbesti, fa-ti
timp sa impartasesti gandurile pretioase pe care le
ai.

2 comentarii:

  1. Paradoxul zilelor noastre este si acela ca daca ne-am lua dupa Anuarul Statistic la capitolele venituri si standard de viata, ar trebui sa fim morti de mult. Din nefericire nu mai avem loc pe trotuare din cauza masinilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si asta in conditiile in care drumurile sunt asa cum sunt...

    RăspundețiȘtergere