Cuvinte magice,sau nu!

 

Se povesteşte de un om  a venit într-o zi la
un intelept şi i-a spus: 
"Sunt foarte trist pentru că m-am purtat rău faţă
de un prieten de-al meu. L-am acuzat pe nedrept, l-am 
calomniat, iar acum nu ştiu cum să repar toate acestea.

Ce mă sfătuieşti?”
Inteleptul a ascultat atent şi i-a răspuns:
 “Iată ce trebuie să faci: pune o pană în faţa fiecărei
case de pe stradă şi revino la mine mâine.”
   Omul pleca si facu intocmai
Următoarea zi se intoarse la intelept.
“Acum  du-te acum şi caută penele şi
adu-le aici.” 
Câteva ore mai târziu omul reveni ruşinat, nemai   găsind
decât o pană.
   Atunci inteleptul spuse:
 “La fel  este  şi pentru cuvinte: odată spuse, nu le mai poţi retrage, ele şi-au luat zborul.” Şi omul a plecat foarte necăjit.

  Vă intrebati  cum se mai poate retrage  o bârfă sau unele acuzaţii injuste ?
  Nu prea este posibil, deoarece  cuvintele pronunţate au provocat deja rau,
   Multe cuvinte  lovesc mai puternic şi mai adânc ca un pumnal. Aproape niciodată, nu poţi şterge urma unui astfel de cuvânt din minte.
   Eu as incerca  să vorbesc din nou cu ace persoană, sperand sa demonstrez parerea de rau
   Astfel sper sa spun ceva diferit care sa ştearga un pic cuvintele rele,sa scoata la iveala,calităţile si  bunele mele intenţii.
- Puterea fiecarui cuvant provoacă efecte ireversibile.
  Unii îşi imaginează că este suficient să se scuze pentru răul comis.
  Nu, trebuie reparate greşelile, numai în felul acesta ne eliberăm.
  Spunând: “Sunt mâhnit, iartă-mă...”, este bine, dar aceasta nu ajunge. Când  spuneţi “Mulţumesc”,  acest cuvânt nu este echivalent cu ceea ce aţi primit in schimbul lui. În aceeaşi manieră, cuvântul “iertare” nu poate repara răul pe care l-am făcut.
  Cuvintele au puterea de a răni sau de a vindeca, de a dărâma sau de a construi, de a alina sau de a răscoli.
  Cuvintele  pot răni pe cineva dar în aceeaşi măsură te pot înalta
  Cuvintele sunt puternice, dar  cum să le folosim?
  Tocmai de aceea este indicat sa invatam sa cautam echilibrul dinauntrul nostru si să nu trecem dintr-o extrema in alta.

 Tu cum îţi foloseşti cuvintele?


   via: http://fewstuff.blogspot.ro 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu