Oprit la granita

Extremist UNGUR oprit la granita cu Romania

autor: FrontPress 15.10.2013

toroczkaiToroczkai Laszlo, liderul Mişcării tinerilor maghiari din cele 64 de comitate (HVIM), a fost oprit sâmbăta trecută să intre în România, fiindu-i interzis accesul în țara noastră. Organizația pe care o conduce are filiale și în Ardeal și promovează acțiuni ostile statalității românești.
Sâmbăta trecută, Toroczkai a încercat să treacă punctul de frontieră Salonta, alături de soţia sa şi de cei doi copii ai lor. I s-a refuzat însă accesul pe teritoriul României deoarece acesta a fost dat în consemn, fiind considerat un pericol pentru ordinea publică și siguranța internă potrivit O.U.G. nr. 194/2002, privind regimul străinilor în România.
“România a dovedit din nou că este un stat întunecat, bolnav, rămas în urmă, în care nu se respectă regulile statului de drept. Încercam să ajung în Remetea, pentru a participa la lansarea organizaţiei locale a HVIM, o onoare, având în vedere că mama mea este originară din această localitate”, s-a plâns pe site-ul formațiuniiliderul acesteia, unde a atașat și un document emis de Poliția de Frontieră privind refuzul intrării în țară.

”La Vama Salonta, maşina mea a fost trasă deoparte şi blocată. Soţia şi cei doi copii, de 6 ani şi 15 luni, au fost duşi într-o cameră separată. După aproximativ două ore de discuţii, vameşii mi-au arătat nişte hârtii care atestă faptul că mi se interzice accesul în România, în schimb soţia mea, care deţine şi cetăţenia română, poate continua drumul. Am intrat într-un conflict dur cu ei. Am început să urlu la ei, deoarece interdicţia nu este nici limitată temporar, nici motivată concret. Am solicitat un traducător, soţia le-a spus că a uitat limba română şi a continuat să le vorbească doar în maghiară, dar lor nu le-a păsat. Când fata mea a început să plângă, i-am spus că acum o să înţeleagă de ce toată viaţa m-am luptat împotriva nedreptăţii de la Trianon”, explica Toroczkai pe pagina personală de pe reţeaua de socializare Facebook.
Radicalul ungur a încercat apoi să soluţioneze problema cu ajutorul câtorva parlamentari ai formaţiunii șovine Jobbik, însă fără succes. “Am contactat imediat ministerul de Externe al Ungariei, parlamentarii Jobbik, Szavay Istvan şi Zagyva Gyula, Ambasada Ungariei de la Bucureşti, dar nu au putut face nimic. Lucrurile au degenerat în aşa fel încât unul dintre români a dus mâna spre arma din dotare. Am decis să ne întoarcem. O maşină a poliţiei ne-a urmărit până la trecerea frontierei maghiare şi mi-a înapoiat actele. Voi depune o plângere, dar ştiu că nu înseamnă nimic împotriva unui stat artificial şi frustrat ca România. Pe mine pot să mă interzică de pe teritoriile confiscate prin încălcarea normelor statului de drept, dar organizaţia noastră va continua să existe”, a mai notat Toroczkai, conform Jurnalului Național.
În anul 2004, lui Toroczkai i-a fost interzis accesul în Serbia, pe o perioadă de un an, din cauza unui incident violent în oraşul Palic, din Voievodina. În 2006, autorităţile din Slovacia i-au interzis, de asemenea, accesul în această ţară, pentru o perioadă de cinci ani, din cauza unor demonstraţii pe care le-a organizat în faţa Ministerului slovac al Afacerilor Interne.
“Mişcarea tinerilor maghiari din cele 64 de comitate” (referire la împărţirea teritorial-administrativă a Ungariei Mari) a fost înfiinţată în anul 2001 în Ungaria de către Toroczkai LaszloOrganizaţia are filiale active şi în România, în unele localităţi din Ardeal unde populaţia maghiară alcătuieşte un procent important din totalul populaţiei. Sursa: FrontPress.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu