:: Uratii sunt discriminati, pe cand si prostii?

Titlu: Uratii sunt discriminati, pe cand si prostii?
Autor:: http://www.noapteaiguanei.ro/?p=1456
Articol: Sunt scârbită de "valorile" promovate de către o categorie de oameni mult mai puţin condamnaţi – proştii. Zi de zi, tot mai des, observ cât de mult sunt discriminate persoanele urâte. Nu pot să definesc termenul "urât", deoarece am fost educată să nu judec niciodată oamenii după aspectul fizic, ci după caracter. Şi am mai fost învăţată un lucru: să nu râd niciodată de persoanele care au defecte fizice. Sunt oameni. Atât. Părinţii mă puneau să mă feresc de oamenii jegoşi, de cei beţi şi de cei violenţi. "Dacă vezi un om beat, traversează pe partea cealaltă a străzii!"…

Cel mai tare mă doare să văd copii discriminaţi din cauza aspectului lor fizic. În maternitate, spre exemplu, am avut ocazia să văd, la ora de alăptat cum, un anumit copil nu era hrănit de către asistentă… "urâtu' să mai rabde, ce atâta grabă pe el?" – bietul copil se născuse cu o pată pe jumătate din faţă… un suflet nevinovat care-şi "plătea" defectul încă din prima zi…

Am văzut mame care nu îşi lasă copiii să se joace cu un anumit copil, spunându-le clar că "e mai urât, mamă!"… Dumnezeule, dar copiii sunt cele mai nevinovate fiinţe din lume. Aţi observat că nici un copil nu se uită la defectele oamenilor? Pe copii nu îi interesează că eşti schiop, sau orb, sau mut, nici că ai chelie şi nici că eşti cocoşat! Copiii te privesc în ochi. Ei aşa "citesc"… cum poate oare o mamă să ofere o asemenea "educaţie" copilului ei?…

Şi mai târziu, la locul de muncă, te loveşti din nou de această prejudecată… Auzi, consternat, că au ales pentru un post în contabilitate, dintre două persoane, nu pe cea competentă, ci pe cealaltă, pentru că este… "mai drăguţă"… Hmmm… nu ştiam că este un criteriu… Am înţeles, când angajatorul caută o "imagine", dar nu pentru posturi unde fizicul nu are nici o importanţă.

Când vine vorba de relaţiile de cuplu, "gurile rele" sunt neiertătoare… "vaaaiii… dar băiatul meu nu se poate însura cu aia! e atât de urâtă!"… sau "fata mea, dar alt bărbat, mai frumos, n-ai găsit şi tu? nu ţi-e ruşine să ieşi cu el pe stradă?"… aici aş vrea să pot face gestul cârcotaşilor, acela cu… dâng, dâng, dâng!!! La naiba! Oamenii ăia se plac! Ce importanţă are părerea voastră?

Ca să nu mai spun că până şi animalele ajung să fie discriminate! "Wow… ce câine urât!"… "pisica aia de parcă e diavolul"… Să mori tu? Câinele ăla urât şi pisica aia au mai mult suflet şi minte decât ai avut tu vreodată!

Oare dacă aceşti "oameni" s-ar privi într-o oglindă, prostia lor ar sparge-o?…
--
Visitor Ip: 95.76.228.242

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu