CARIERE ...CARIERE

Căte feluri de cariere sunt posibile în viaţa asta?
Cred că o mulţime, dar eu vreau să mă refer la câteva, pe care le cunosc şi care mă impresionează intr-un fel sau altul.
O carieră profesională îşi făureşte pas cu pas tot omul de rând, trudind , gândind, învăţând sau instruindu-i pe altii, meşteşugind sau inventând, fără să aştepte recompense fabuloase. Aceşti oameni, de regulă harnici şi modeşti, ajung în şomaj, sau în cel mai bun caz la o pensie de mizerie.
Într-o carieră artistică nu pot să răzbească decât foarte puţini, şi anume cei care au fost dăruiţi cu harul divin al creaţiei si au avut curajul de a alege acest drum. Artistul de cele mai multe ori nu este înţeles şi nici recunoscut de contemporanii săi, mult prea critici şi poate invidioşi pe creator.
Carierele oamenilor de afaceri sunt la modă acum, dar şi ele stau mereu pe o muchie de cuţit , pe-o frânghie dintr-o aţă, pe-o bordură de terasă , într-o maşină de lux dar care nu îi poate salva , cu toate super dotările ei, de la un accident stupid, sau mai rău decât falimentul ,unii stau pe-o margine de balcon deasupra unei piscine golite de apă…:(
Carierele politice au capitulat în România, lamentabil, odată cu sistemul comunist.
Ştiu ce vreţi să ziceţi: că din ’89 încoace au înflorit carierele politice.:)
Păi fraţilor români, astea nu sunt cariere, astea de acum sunt FURIERE, altfel zis :
FUR-IERI, şi azi şi mâine…şi fac avere, nu cariere. Vor fi desigur şi ceva excepţii dar puţine, poate mi le spuneţi voi!
Măi, măi, măi… ar zice un om de stat, care a făcut carieră politică, dar nu şi avere.
Dar şi eu zic: măi, măi , măi…dar ce averi au mai făcut ăia de pe lângă el şi ce cariereee... de piatră, de marmură, de porţelanuri; cariere-bariere la intrarea: în păduri, în parcuri, în munţii noştri şi vor face şi la minele de aur…
Iar noi, noi românii, ce vom face?
Noi vom face cariere la rinichi, la ficat, la cimitire, am zis-o şi pe asta ca să închei într-un mod hazliu pentru că:
“ NU MOR CAII, CÂND VOR CÂINII! “

6 comentarii:

  1. Mariana, as vrea sa ma opresc asupra acelei idei ale meseriilor artistice.
    Atat de mult ma ingrijoreaza si ma intristeaza ca sunt lasate deoparte! Cu atat mai mult cu cat observ tendinta aproape generala de a uita de spiritualitatea noastra si ne transformam in vanatori de averi...Trist...

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragă Cora,
    dacă privim în urmă cred că putem observa faptul că artistii şi în special cele mai mari genii şi sclipiri ale neamului nostru, au sfârşit în mod tragic, în general vorbind.:(
    Dacă ai fi văzut azi ştirile şi dezbaterea la care a participat doamna SORESCU si domnul ION LUCIAN, ai fi simţit desigur aceeaşi indignare şi revoltă ca şi mine...

    RăspundețiȘtergere
  3. Daaaaaaa, am vazut emisiunea, iar lacrimile actorului mi-au provocat atata scarba fata de sistem....

    RăspundețiȘtergere
  4. Of, of, of...cred că trebuie să mai scriu pe tema asta, dar am nişte reţineri încă...

    RăspundețiȘtergere
  5. ce cariera?:) iluzii....:) une veti ajunge cu , cariera?:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am început şi mi-am facut una de piatră la ficat:), am extirpat-o în urmă cu12 ani.:))
    Acum lucrez la alta în apartament, tot din piatră, dar lipită pe un pilon de susţinere a blocului...O să pun o poză când termin lucrarea.
    Ultima mea carieră o las în seama altora că va fi,sper, din marmură neagră sau albă...dacă nu şi iarba verde o fi bună.:))

    RăspundețiȘtergere