:: Amintiri despre Ceausescu(rel.art.bl.meu 2oo8)

Titlu: Amintiri despre Ceausescu(rel.art.bl.meu 2oo8)
Autor:: Odorica Ion
Articol: Cel mai bine l-am vazut pe Ceausescu, in iarna lui l982 - l983 . A venit in fiecare an pina in 1989.
.Lucram la u.m. .. laboranta. De mai mult timp se auzea, ca va veni Ceausescu in vizita de lucru. Eram in cladirea veche, nu se construise inca noua cladire. Lucram pentru export si Ceausescu voia sa vada cu ochii lui, cum merge treaba, de care raspundea Generalul Atanasie Stanculescu. Ne instruise dinainte sa, nu aplaudam, sa punem mocheta rosie pe jos, era foarte lunga 3o-4o m. O tineam intr-un dulap, caci altfel se mudarea daca era pe jos in fiecare zi.Cind am fi auzit elicopterul, care ateriza in fata cladirii noastre, trebuia sa ne repezim la dulap sa punem mocheta, dar cind a venit nu am mai apucat caci, cum a aterizat elicopterul in minutul urmator a intrat pe usa si Ceausescu cu citiva din Min. Apararii in frunte cu Ministrul Apararii Gen.Constantin Olteanu, comandantul unitatii gen.Costica Draghici , Gen.Atanasie Stanculescu si seful nostru Col. Calapod Petre.Inainte de venire cu mult timp, n-i s-a spus sa nu ne ridicam in picioare cind vin, sa raminem cu miinile pe masa, sa nu facem nici un gest, mai ales nici un gest brusc caci, este inconjurat de securisti tragatori. Si or sa ne impuste ca, se va considera ca vrem sa il atacam. Ceausescu, era un om mic, fragil, si cind a ajuns in dreptul meu, s-a oprit si a stranutat. In acel moment, am vazut fata lui ca un rotund de palma, zbircit ca o maimutica, alb la fata si cu pistrui.Eu inghetasem, caci toti se oprisera, nu am zis nici "noroc cu sanatate". Atunci mi-am dat seama, ca nu este un om puternic, ci este sustinut de securitate sus, ca sa-si mentina privilegiile.El era, ca un mutunache al lor si daca ar fi vrut l-ar fi aruncat cit colo, cum s-a si intimplat la revolutie dar atunci, nu erau pregatiti sa ocupe posturi bune. Asta s-a vazut la revolutie. A plecat repede dupa ce col. nostru i-a dat un raport, din care nu stiu ce a inteles Ceausescu.Totul a fost modest, a plecat repede si deci,se putea veni fara pompa daca vroia sa vada, prin surprindere ce se intimpla in tara.Ceva amuzant a fost cind inainte sa vina Ceausescu, cu citeva zile l-am vazut pe col. P.C.ca facea repetitie in oglinda la wc(caci era wc comun) cum sa-i dea raportul, batea din calciie, ducea mina la chipiu si spunea raspicat "Tov. Comandant Suprem, va raportez"si asta de mai multe ori, ca exercitiu. Noi ne prapadeam de ris si povestem mereu, dar col.lua totul in serios, caci era o catastrofa sa nu-i reusasca si sa se bilbiie. Capul sus, pieptul inainte !!!papapa
Publicat de Odorica
--
Visitor Ip: 85.186.214.25

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu