Umbrela

Norii s-au suparat ca magarul pe sat.
Se tot stramba, se umfla, se agita,
Se ciocnesc, se iau la tranta,
Si toarna picatura dupa picatura,
Asa, numai ca sa ne faca in ciuda.
Orasul e plin de umbrele,
Semete, triste, voioase, curioase,
Culori mii si mii, vechi si fistichii.
- Domnisoara, va ploua. Nu doriti o umbrela?
- Nu, multumesc, prefer gluga.
- Poate raciti!
- Bine, as dori o umbrela serioasa.
- Cum adica?
- Cu spite puternice si colorate,
Cu panza monocromatica,
Sa fie si baston si prietena,
Dor si visare, munte si mare,
Soare si vant, suras si uitare,
Clipe si zambete, furtuni si agate…

- Gasim, draga domnisoara, o umbrela aparte!

2 comentarii:

  1. Pentru Doar Eu O umbrela aparte
    …..ploaie in luna lui Marte.
    Brrr cu schimbarea asta de clima, anul asta s-o lasat un frig..de mirare.Nici primaverile nu mai sunt ca altadata.Esti uda pina la piele, cu toata gluga ta…cu tot
    Te-as invita la mine la servici sa te mai incalzesti . Stiu ca nu ma cunosti, si nu se face,dar daca nu te grabesti si vrei sa te usuci, te invit in cabina de proiectie ,e cel putin cald.Sunt tehnician de proiectie aici la cinematograf, si cum clienti nu sunt decit la sfirsit de saptamina …doar tu sa ai timp de povestea mea.
    Dezbraca-ti lucrurile ude( nu pina la piele) sa le punem linga radiator si stai jos, nu musc,aratam noi ca lupul si scufita rosie dar azi nu maninc e postul mare.
    Vrei doar o umbrela….bine atunci am sa-ti spun povestea de ce nu am eu o umbrela.
    Am ajuns la concluzia ca nu mai are rost ..
    Am aruncat tzara in aer.
    Se simtea inca dinainte de 89 miscarea tectonica ,cind am inceput cu totii sa tropaim ( de frig, de foame, de necaz)dar predictia vulcalului nu am avut-o.Prosti si multi.Mormaiam cu totii nemultumirile si intr-o noapte am iesit pe strazi,fara sa ne vorbim intre noi si am strigat Ori noi or voi or niciunul din noi, si am tropait si am murit pina ce golantele au amutit…
    Din cosmos s-a vazut ciuperca exploziei de praf, pulbere si bucurie disperata si mai apoi desarta …( nu mai insist)care mai persista si astazi ( nu, bucuria a disparut).
    Si astazi americanii o mai vad din satelit (hahaha, voi aia cu explozia? Ati stranutat.. mucosilor gad bless you all.. a zis al lor la Bucuresti).Si vor sa vina cu umbrela antiatomica.
    Am aruncat tzara in aer. Si astazi inca mai cad bucati mari de combinate, de fabrici si padure, prin trenuri si vapoare, peste hotare.

    Si azi mai cade de sus cite o nenorocire oricine ai fi, de la vladica si pina la opinca.
    Te trazneste ca din cer oricum te-ai acopri.O umbrela aparte nu poate sa te fereasca de ploaia romaneasca.
    Dar ma deschei la haina mea saracacioasa de zile negre si te acopar sub ea.
    Cit voi fi cald iti va fi bine,cit voi fi pe picioare ne ferim cum putem..
    Cind a explodat Vezuviul intr-o noapte,se spune ca oamenii in Pompei dormeau si au fost luati prin surprindere, altfel nu se explica cum o parte din ei erau imbratisati ,ca cum stateau gurita in gurita sa faca economie de aer.
    Sper sa fi reusit sa-ti fac inimioara sa bata un pic mai tare si sa ti se usuce hainutele
    Cind te mai vad, intreb eu imbobocitor si posesiv ..In fiecatre zi care incepe cu R ai zambit tu politicos si saltaret caci te grabeai.
    Atunci furnica cea dezordonata(din Drumul) a-nceput sa umble prin locuri nestiute nici de ea nici de mine …Si-am intrat in joc :Runi, Rarti, Riercurci, Rineri e bine?
    Sa-ti fie zilele frumoase, DoarEu….si sa nu te mai uiti afara , doar in interior
    Vreau sa citesc proza buna si vesela de la tine(hai!)in loc de “ai grija de tine”, care mi-a venit bine si il port cu mare placere

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc... multumesc... multumesc.
    M-am uscat si sunt bine. Bucuriile au aparut in viata mea ca ciupercile dupa ploaie. Am colectie de comentarii frumoase, le pastrez cu admiratie, respect si maxima prietenie.
    Ai disparut.... inseamna ca se vede ca sunt bine.... fericita si vindecata!
    Poate ne vedem candva intr-o zi Rineri.... cu soare si o imbratisare, macar din priviri!
    Sa-ti fie sufletul linistit!

    RăspundețiȘtergere