Ziua Nationala

Am vazut parada militara dedicata Zilei Nationale. Aceiasi si aceiasi manifestare veche de zeci de ani. Mi-am adus aminte de defilarile comuniste ori mi-au trecut prin fata ochilor paradele militare din Piata Rosie ori din Piata Tian An Men. Nu s-a schimbat nimic de anul trecut. Nici de acum doi ani… Aceleasi unitati militare de “prestigiu” ale armiei romane. Mi-au sarit in ochi niste camioane “Dac” si “Roman” date la vopsit. Am facut armata acum aproape trei decenii. Le aveam si noi in dotare. Consumau enorm si se stricau des. In schimb m-am delectat ca sa zic asa, cu logistica SRI si SPP. Numai tehnica germana de clasa: WW, Mercedes, BMW….Se cunoaste ca liderii nostri pun mare accent pe latura obscura a unei societati bolnave. Nu prea vad sensul acestor manifestatii de tip comunist.  Ma intreb cand vom avea curajul sa renuntam la o parada care mai mult incurca decat demonstreaza o forta militara desavarsita. Sunt convins ca nu tehnica militara e grozava in Armata Romana ci oamenii Cat despre fortele aeriene, am vazut prin ceata deasa a Capitalei pret de o secunda, aceleasi Miguri de pe timpul lui Brejnev dar reconditionate pe bani multi prin cine stie ce contracte fabuloase. “Soimul” nu a putut sa zboare si inteleg, nici elicopterele. Probleme tehnice… Mediocritatea nationala isi spune din plin cuvantul si in randul Ministerului Apararii care este scump dar jalnic dotat. Cel mai mult m-au distrat insa comentariile. Am privit din intamplare manifestatia pe Antena 3. Un individ graseiat, chipurile moderator, facea dezacorduri din greu sustinut in fericirea lui imbecila de catre un ofiter care vorbea bolovanos, in aceiasi limba de lemn pe care o cunoastem parca din totdeauna.. Muzica ce s-a mai schimbat pe ici , pe colo in mod special in “zona” imnului national. Recunosc ca imi placea mai mult “Tricolorul”. Imi spune cineva ca oamenii incep sa isi puna timid drapelul national in balcoane ori la ferestre. Adevarul e ca la o asemenea tara , cu astfel de conducatori, merita din plin sa simti ca esti roman…Avem motive cu totul si cu totul speciale sa existam romaneste, sa ne bucuram de imbelsugarea nationala rar intalnita pe continent, ori de felul cum liderii nostri plini de recunostiinta pentru un popor demn, ne conduc asa cum nu ni s-a mai intamplat in istorie: cu respect, cu intelegere si mai ales cu un fair play reciproc desavarsit…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu