Poate este

cineva care nu știe, dar un somn sănătos este poarta către o zi frumoasă.
Câteva dintre condițiile pentru a-l avea sunt, printre altele: o cameră aerisită, căi respiratorii ne-obturate.
Am constatat că privitul la televizor înainte de culcare este malefic și nu exagerez. Un ecran prea luminos, un subiect care mă pasionează, mă angrenează în cauza lui, sunt de asemenea.
Scriu acestea pentru că ieri m-am trezit ca o epavă, mi-au trebuit două ore să ajung la un potențial bun, numai și numai pentru că nu respect un program strict înainte de culcare. Acesta exclude zgâitul timp de ore bune la monitor. Cu o zi înainte am stat mai tot timpul la calculator. Deoarece simțurile mele sunt multiplicat solicitate, comparând cu lectura unei cărți, a doua zi a devenit aproape o ruină.
Privitul la televizor, apoi la un monitor de calculator, forțează ochii să cuprindă mult mai multă informație. Sunt mult mai mari decât o carte, mișcarea ochilor este mult mai solicitată, percepem o multitudine de culori, de cele mai multe ori în mișcare, să adaugă sunete multiple și implicare amplificată.
Am încercat să lungesc pe această temă, pentru a respecta cele 250 de cuvinte minim stabilite pentru o postare. Altfel, v-aș fi scris scurt: seara nu stați prea mult în fața monitorului, dacă priviți la televizor asigurați-vă o luminozitate caldă, spre roșu, cu un contrast cât mai blând, părăsiți talk show-urile incitante și vă asigur că dimineața voastră va fi egală cu cea a unui bebeluș dulce, surâzător.
Sper ca experiența mea în ale trezitului să fie folositoare cuiva. Dacă într-o dimineață vă treziți obosiți, fără chef, cu mintea mai lentă întrebați-vă ce ați făcut cu o seară înainte, ce ați mâncat, privit sau în ce cauză străină v-ați implicat emoțional.
”Somn ușor” și ”Noapte bună”!

Un comentariu:

  1. Asa este Selena! Iti dau dreptate! Eu ma pravalesc in somn cu mare bucurie. Imi place sa visez si cu ochii inchisi. :)

    RăspundețiȘtergere