Inapoi in Romania

Sau mai bine zis inapoi in trecut. Asta e constatarea pe care am facut-o dupa ce m-am intors in tara, dupa frumoasa excursie la schi in Austria (Kaprun). Despre excursia la schi, va voi povesti in alt post.

Afara din tara toate lucrurile merg perfect, sau cel putin se vede ca ei fac ceva, se vede ca nu se fura atata ca la noi, oamenii sunt mai calmi, mai linistiti, mai putin stresati. Se vede acest lucru in abolut tot ceea ce fac, de la servici, la condusul masinii si la cum se poarta cu tine pe strada.

Nu am avut nici o problema ca roman, orice am intrebat mi s-a raspuns, ba chiar m-au si ajutat unii cand au vazut ca vanzatoarea nu se descurca sa imi raspunda la intrebari.

Mancarea in strainatate e mult mai buna ca la noi. Cum se poate ca la ei dintr-o cantitate de lapte, sa faca branza topita care are gust de branza topita (nu de cauciuc ca in romania), si laptele sa aiba gust de lapte si nu de apa colorata in alb (cum e la noi) ?? De ce pepsi twist, are gust de lamaie in strainatate si la noi nu ? De ce Sprite seamana cu un fel de limonada fara si la noi parca e apa minerala cu zahar ? De ce acceptam sa fim furati si mintiti ?? Oare cat timp va mai trece pana cand vom refuza sa mai fim tratati urat de catre conducatori, producatori si de cei care-si permit prea multe cu aceasta populatie ??

Discutand cu un olandez afara, cand a vazut de ce ma plang, si ce probleme sunt cu oamenii din tara noastra, a zis ca sa stau linistit ca se vor civiliza si romanii (si eu m-am intrebat in gand... oare cand ?) A zis "stai linistit, toti se vor adapta, si vor fi mai civilizati, au nevoie doar de timp" asa sa fie oare ? Voi sunteti de acord ca tot ceea ce ne trebuie e timp ? Si daca e asa, oare nu e si asta o problema extraordinar de mare ? Oare avem timp ? O sa ma linistesc si o sa ma pun in pat in seara asta cu intrebarea asta repetata la infinit pana voi adormi: "cat timp ne trebuie ca sa ne civilizam ?"

P.S. Cel mai rau imi pare de acei 25% (cat consider eu) ca sunt oameni civilizati, culti si constienti in tara asta, ca trebuie sa-i suporte pe cei 75% cu toate mizeriile lor. Pacat de acei 25% care ar putea face mai mult, si ar putea evolua spre ceva mai bun, dar sunt trasi in spate, pentru ca se incadreaza in acelasi popr (poporul roman) din care fac parte si cei 75% care mai trebuie sa "evolueze".

P.S. 2 Sper ca nu am jignit pe nimeni, si daca am facut-o sper sa ma iertati intr-o zi. Noapte buna !

3 comentarii:

  1. Te salut alexandru,ma intrebam cand revii.Ai de cunoscut multa lume noua:)Din pacate asa e in tara noastra,aici totul este de o calitate inferioara fata de tarile din vest,dar la preturi mai mari.....si cred ca nici excursia la schii nu era mai ieftina in romania....

    RăspundețiȘtergere
  2. eşti un optimist cu cei 25%..Olandezul are dreptate..civilizaţia e o chestiune de aşezare în matcă. La noi e foamete, în sensul că lumea e lacomă. Abia ieşiţi din somnul comunist, în care românul cu statul era care-pe-care, toate frustrările au explodat. Am putea face o analogie cu tinereţea rebelă şi că sângele clocotind. Aşa-s românii acum, plini de teribilism şi nu respectă nimic, nici lege nici pe alţii şi până acum ne-a mers. O să sune curios, dar criza asta este cea care poate funcţiona ca un deşteptător, puntru că nevoia e cel mai bun educator şi profesor. Sper, cel puţin.. Schimbarea începe cu tine, iar viitorul începe cu ziua de azi..aşa că: Let's practise what we preach !

    RăspundețiȘtergere
  3. Bismark zicea ca romanii nu sunt o natiune ci o meserie. :)

    RăspundețiȘtergere