Cine o fi autorul poeziei?

Ea-şi urma cărarea-n codru.
Eu mă iau pe a ei urmă,
Cînd ajung cu ea alături
Răsuflarea-mi mi se curmă.

Mai răsuflu înc-o dată,
Zic o vorbă, ea tresare
Şi se uită-n altă parte
Şi răspuns deloc nu are.

Dar mereu de ea m-apropiu
Şi vorbesc şi îi dau sfaturi;
Ea se apără c-o mînă
Şi se uită tot în laturi.

Cînd pe talie-i pun braţul,
Ea se frînge, va să scape,
Dar o trag mereu spre mine,
Mai aproape, mai aproape.

Mai nu vrea şi mai se lasă.
Capul ei mi-l pun pe umăr,
Pun pe ochii-nchişi, pe gură,
Sărutări fără de număr.

Şi la piept o strîng mai tare.
Răsuflarea-mi se sfîrşeşte;
O întreb de ce-i mîhnită,
O întreb de mă iubeşte.

Iar ea ochii şi-i deschide
Mari, puternici, plutitori:
- “Îmi eşti drag din cale-afară,
Dar obraznic uneori”.

9 comentarii:

  1. Sigur este... Mesterul Manole!

    RăspundețiȘtergere
  2. adica... autorul se numeste: Creier Mic?!
    :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Creierul mic se cheamă Eminescu. Nimeni nu-i perfect Dane...nici tu nu eşti...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ei, nu-i perfect!
    E o poezie nereusita. Creierul se mai si comprima, se mai si dilata.
    Dar de unde stii tu ca nimeni nu-i perfect?
    Cine ti-a spus asta?!

    RăspundețiȘtergere
  5. aaa... gata, m-am prins!
    Dan facea referire la CEREBEL!
    Dar nu la cerebleul vedeta de pe la romani, ci de cerebelul ce-l poarta fiecare in cutia craniana in partea posterioara...
    hm... dar el, Cerebelul, are alte functii. Hm...
    aaaa
    M-amprins.
    De-aia a iesit o porcarie de poezie, pentru ca a emis-o Cerebelul!
    Dane, am inteles ceva sau m-am afundat in...

    RăspundețiȘtergere
  6. airspace, :)
    Am in cercat si eu sa glumesc mai literar... evident ca manastire-ntr-un picior este o ciuperca, si ca Eminescu a scris poezia, dar urmand raspunsul plin de haz al Anonimului, l-am parafrazat pe Toparceanu si am facut un calambur.
    Stii ce este un calmbur? Da-mi te rog voie sa-ti explic, pentru ca nimeni nu-i perfect, nici chiar eu.

    Calamburul este acel joc de cuvinte de care m-am bucurat numai eu pentru ca tu nu te-ai prins. Caci daca te prindeai nu-mi dadeai replica aceea.

    PS: raspunsul meu trebuie citit pe o tonalitate calda spre neutra. Nu este un atac, este in continuare o gluma. :)

    @Anonim,:)
    Un biet joc de cuvinte. Din pacate am atacat prea departe. Eminescu, desigur ca n-a scris poezia cu creierul mic dar cand a fost nefericit in iubire si cand Veronica Micle se tinea cu Cragiale, cu ce-o fi gandit saracul? Din creierul mare cu siguranta i-a iesit Luceafarul. Despre astea de dragoste... nu'sh'ce sa zic, ca-i froasez memoria. Si nu-mi permit pentru ca am acceptat ca era geniu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Erata necesara: Caragiale este mai corect. Na ca pe aista l-am zgariat putin dar el, genialul, avea simtul umorului si o sa ma ierte.

    RăspundețiȘtergere
  8. airspace,
    Am tras cu ochiul pe blogul tau de-acasa. Fain si serios! Si mie imi place Arghezi. Iarta-ma te rog daca te-am suparat, nu asta am intentionat. M-am jucat cu cuvintele si m-am lasat purtat.
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere