De ce nu ma intereseaza daca-i Ponta premier!
USL
a câştigat zdrobitor alegerile parlamentare. Şi, în orice interpretare a
Constituţiei, această formaţiune politică era îndrituită să dea
prim-ministrul Guvernului. Iar, în măsura în care formaţiunea respectivă
îl desemnase oficial pentru această demnitate, dl Victor Ponta trebuia
să devină prim-ministru.
Pe mine personal însă, chestiunea nu m-a
interesat deloc. Dar absolut deloc, în ciuda valurilor pe care le-a
iscat în condiţiile înfruntărilor politice dintre USL şi tabăra dlui
Traian Băsescu. Şi nu m-a interesat dintr-un motiv simplu, situat total
în afara acestor înfruntări politice.
Încă de la venirea la guvernare în urmă
cu câteva luni, USL şi-a asumat programul FMI, impus anterior guvernării
PDL-iste şi pe care l-a aplicat întocmai ca şi aceasta! În perioada
interimară până la alegerile parlamentare, prim-ministru a fost tot dl
Victor Ponta. Asta ca interfaţă românească, pentru că adevăratul
prim-ministru a rămas ca şi anterior reprezentantul FMI. Mai mult,
guvernarea USL-istă s-a exprimat public pentru un nou acord cu FMI.
Deci, un nou program FMI, care va fi cel ce va fi aplicat, aruncând în
planul doi programul USL, bun sau rău cum este acesta! Şi, ca atare, ce
importanţă mai avea cine va fi fost uns prim-ministru din partea
română?!
Încă şi mai şi: tot între timp, adică
anterior alegerilor parlamentare, USL a convenit cu dl Traian Băsescu să
încheie un nou acord, al treilea consecutiv, cu FMI. Să mă ierte
Dumnezeu, dar, din această perspectivă, nu dacă după alegeri rămânea
prim-ministru dl Victor Ponta era problema, ci de ce s-au mai desfăşurat
alegeri, în măsura în care prim-ministrul îl ştiam prea bine dinainte
şi era agreat deopotrivă de ambele tabere: dl de Vriejer de la FMI!
Ca prim-ministru, cel cu adevărat
prim-ministru, al anilor ce vin, dl de Vriejer va stabili ce şi cum se
va privatiza, ce şi cum se va lichida din bruma ce a mai rămas în mâna
statului român, care vor fi mişcările bugetare, ce anume impozite vor fi
majorate (inclusiv TVA), majorări de care recentul raport FMI a şi
vorbit, când vor începe concret exporturile de gaze din exploatările
româneşti, chiar dacă prin aceasta românii, proprietarii resurselor, vor
rămâne în frig sau vor trebui să importe gaze ruseşti la preţuri de
trei ori mai mari, în ce ritm vor fi lichidate ultimele rămăşiţe ale
clasei mijlocii din România în urma aşa-zisei liberalizări a preţurilor
în energie, ordonată de FMI şi Comisia de la Bruxelles în favoarea
clienţilor lor, respectiv marile corporaţii vest-europene din energie,
pe care le servesc în calitate de agenţi de vânzări şi care vor încasa
renta diferenţială din decontarea la preţuri înalte către consumatorii
români a gazelor româneşti.
Că interfeţei româneşti a adevăratului
premier de Vriejer îi va rămâne să numească prefecţii în judeţe, pe
şeful autorităţii pentru combaterea discriminării şi pe directorii
diferitelor comitete şi comiţii care papă banul public, zău nu este
important! De Ilie Serbanescu – Jurnalul National
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu