Muzica sexelor


Ieri, în drum spre casă, nevoită să merg cu o viteză minimă din cauza drumului înghețat, schimbam CD-uri ca băgata-n priză, parcă nu găseam nicicum o piesă care să-mi convină. Am lăsat într-un final un CD cu piese semnate Bon Jovi, Scorpions, U2, Guns'n'Roses...sînt artiști pe care nu îi ascult foarte des și nici adeptă a muzicii lor nu mă pot numi, dar pur și simplu au piese care îmi plac. Concentrată la versuri, brusc mi-a trecut prin cap o întrebare la care nu mă așteptam: De ce nu există femei compozitor? În orice debată a sexelor se ajunge aici. Scriitoare sînt cu duiumul, Frida ne-a salvat și în pictură, am avut chimiste, fotografe, o avem pe Sofia Copolla. Dar o mare compozitoare nu există. Aici, dacă vrem să zâmbim cu ea, dantura feminismului e știrbă. De ce n-avem? De ce dintre toate artele, nu reușim în cele în care trebuie gestionat vagul? Muzica și matematica. Plănuindu-mi ziua de azi tot în mașină, mă gândeam să fac o mică cercetare pentru articol, să trag niște concluzii pentru voi, plecând de la istoria artei, trecând prin dezvoltarea diferită a sistemelor neuronale, influența cocktailului de hormoni feminini și masculini asupra gândirii reflexive și intuitive, dar mi-am amintit apoi că, mai ales în ultimul timp, sînt tot mai sigură că doar proștii trag concluzii. Am decis, deci, să "plonjez" în propria piscină de înțelepciune (blondă) pentru a căuta perle de înțelepciune. De ce femeile nu fac muzică? Nu mă refer la Amy Winehouse...în starea ei oricine face muzică. Mă refer la compoziții mari, nerepetitive, cu linii melodice armonioase, cu vibrații adânci. De ce nu facem? De ce doar bărbații reușesc să administreze sunete, să formuleze propoziții muzicale cu notele și apoi să trezească sentimente cu frazele lor? De ce doar bărbații pot interveni asupra muzicii, o pot modela, îmblânzi și ascunde în lampa fermecată a sunetelor? Apoi, fiind tot mai sigură, am tras concluzia: bărbații se chinuie să asorteze notele, în timp ce femeile SÎNT muzica :).

2 comentarii:

  1. Eu cred ca barbatii au ceva acolo in careva emisfera...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am gasit.
    Uite:

    http://www.youmago.ro/object/view/estelle/51756

    Compozitori: Maia Ciobanu, Mihaela Vosganian
    pe http://www.cimec.ro/Muzica/Inst/ARFA.htm

    http://mariadewi.com/wordpress/index.php?p=27&lang=ro

    www.evenimentul.ro/.../compozitoarea-mansi-barberis.html

    Daca ai rabdare, google este generos! n:)

    RăspundețiȘtergere