100 Ro - INCOTRO?

100 Ro - INCOTRO?
Articolul acesta desi reprezinta un test despre interes, nesolicitat de administratori , ii rog totusi sa ma ierte daca deranjez politica de blog. Dar sper eu ca va prinde bine tuturor.
Sunt unul dintre cei 100 de bloggeri sau poate mai multi. Postez alaturi de voi si probabil ca nu sunt singurul care simte nevoia de sistematizare a blogului. Desigur ca nu toata lumea va fi de acord cu ceea ce voi spune pentru ca interesele noastre de postare si de asociere sunt diverse. Dar chiar  si-asa, indraznesc sa va atentionez pe toti, in pofida faptului ca, convingerea mea intima este ca mai mult de zece, hai cincisprezece persoane nu vor citi. Si tocmai acesta-i motivul principal care m-a-ndemnat sa ma adresez tuturor.

Mai oameni buni,
Va invit la o dezbatere.
Iata cateva probleme pe care le-am sesizat.

1/Cum se va structura blogul 100ro in timp? Care va fi soarta lui?
Uite am observat ca se-ncearca din partea administratorilor sa i se dea o directie , o tema saptamanala, dar chiar si-asa devine un fel de tabloid, un talmes balmes greu de urmarit, daramite de digerat.
Propunere:
Eu nu ma pricep, dar nu s-ar putea ca fiecare sa-si inscrie postul intr-o anume sectiune? Ex: muzica, sentimientos-sufrimientos-corazon, sport, filme, istorie, politica, religie, ezoterism, bazaconii, pisica de-acasa.... daca intr-o biblioteca amesteci titlurile si tematicile, atunci cand cauti ceva te-apuca nervii.

2/Viteza de postare este atat de mare incat nu se mai poate comenta. Nu mai este timp nici macar de urmarit. Si in aceasta situatie cand nimeni nu mai apuca sa citeasca pe nimeni, efortul de editare si postare nu-si mai gaseste rostul. Pentru cine mai scriem? Sunt foarte rare articolele care depasesc 15 comentarii. Iata de ce nevoia de sistematizare pe capitole tematice este absolut necesara.

3/ Daca posturile nu sunt urmarite, cum procedam cu adsensul care-si pierde sensul?

4/ Mi-ar placea sa vad postari si in limba rusa sau chineza ca in engleza am vazut. 100Ro, ramaneti pe pozitia "cel mai mare blog in limba romana" ?

5/Accesul democratic la statutul de coautor, in intentie laudabil incarca blogul cu niste "postari" foarte greu de inteles. Cel putin pentru mine. Simplu: pun titlul si-apoi download-ez un clip de pe Youtube sau o melodie de pe Triluliu si gata, se considera articol si mi se-aduna ca sa ma arunce in fruntea clasamentului. In goana dupa glorie o sa ne-ncurcam la calitatea postarilor si ne vom pierde credibilitatea in fata vizitatorilor. Ideea ca "fraierii inghit orice, numa eu sa ma vad in top", pe mine, care am aceleasi drepturi si obligatii ca si unii dintre voi ma-ncurca. Nu suntem la Formula 1.
Sursa foto: http://www.evz.ro/

7 comentarii:

  1. Sunt d acord cu tine deoarece eu stau p acest blog 2ore/zi si nu reusesc sa citesc toate postarile ce sa mai zic d comeotarii dar avand in vedere ca blogul exista d doar 3 saptamani avem timp sa-l perfectionam
    nici eu nu sunt d acord cu topul autorilor pt ca nu e concudent calitativ ci doar cantitativ
    o sa revin

    RăspundețiȘtergere
  2. Propun sa se faca un top al celor mai comentate articole/cei mai comentati autori pt ca asa cu siguranta se vor redresa lucrurile si mai propun dreptul la un singur articol/zi indiferent daca postezi in fiecare zi sau nu

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce-i drept e foarte, foarte greu de urmarit. Si da, nu exista organizare. Ideea ar fi sa ne mobilizam. Asta e cam greu avand in vedere cati suntem. Clasarea ar fi chiar necesara si mai multa disciplina. Din cate stiu e un set dereguli pe undeva. Cred?

    RăspundețiȘtergere
  4. Si nici cu ierarhizarea dupa comentarii nu e ok....mie una imi place sa raspund la comentariile de la post-urile mele. Nici asta nu ar fi corect.

    RăspundețiȘtergere
  5. S-a discutat introducerea postarilor in sectiuni, respectiv in categorii (dreapta paginii), de asemenea la etichete trebuie adaugat si numele dvs. de blogger. Dar despre toate astea administratorul va poate da mai multe detalii.

    Cat despre calitatea articolelor, am mai pus si eu problema asta, desi am apelat si eu la Trilulilu. Ar trebui cel putin o sortare ale articolelor daca nu interzicerea lui copy/paste.

    Nu sunt foarte lamurita cum e cu contul de AdSense. Eu refuz din start ideea de a-mi face cont AdSense pe blogul meu personal, nu consider ca se cuvine sa iau bani dintr-un blog care nu e cine stie ce, oricum mi se pare incomod sa am o astfel de intentie atata timp cat scriu din pura placere.

    RăspundețiȘtergere
  6. Hm sa stii ca ai dreptate...nu e foarte usor sa urmaresti atat de multe postari...si m-am gandit mult cum sa facem sa imbunatatim calitatea articolelor.....tocmai mi-a venit o idee care cred ca va da bine - vor fi in top 10 cei care au cele mai multe articole originale.Adica daca dau o cautare pe google de exemplu un text din aceasta postare:

    "Articolul acesta desi reprezinta un test despre interes, nesolicitat de administratori , ii rog totusi sa ma ierte daca deranjez politica de blog. Dar sper eu ca va prinde bine tuturor."

    se va vedea clar ca nu mai exista o postare similara pe internet.Acele articole vor fi considerate originale,si pentru a se putea numara,se vor pune eticheta cu numele tau plus litera "x" ex: Dan Ioanitescu x, Grosso Modo x, adniana x, 100 Ro x,etc. Aceste etichete vor fi afisate in top 10,iar cu cat vei avea mai multe articole originale,cu atat va fi mai mare numele in top,si vor fi citite mai des.Articole originale vor fi considerate si videoclipurile de pe youtube,sau trilulilu,insa doar daca ii faci o descriere de minim 100 de cuvinte.Iar cu AdSense ul,daca majoritatea a votat sa punem adsense in blog eu nu am ce face,cine nu este de acord sa se exprime pe "Fa bani cu 100 Ro",acolo majoritatea a votat sa fie puse reclame,daca ai retineri in acest sens,opinia ta conteza,iar daca mai sunt si altii ca tine care voteaza impotriva,si vor fi mai multi decat cei care sunt pro,atunci nu vom pune adsense.....Iar in privinta categorizarii articolelor,doriti sa scriem fiecare doar intr-un anumit domeniu?sau sa alegem fiecare 2 sau 3 domenii?Am sa scriu un articol despre aceste aspecte,unde vreau sa alegem cu totii,ca doar asa vom putea imbunatati si perfectiona blogul,din toate punctele de vedere.....

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna dimineata 100Ro, :)

    Una dintre regulile care mi s-ar parea fair, desi pare nedemocratic, ar fi VOTUL OBLIGATORIU.
    Se poate face o lista cu numele bloggerilor in ordine alfabetica iar problemele expuse trebuie votate cu DA, NU si NU STIU. Se poate decela cu usurinta ce vrea majoritatea. Deoarece unii s-au inscris "just for fun" dar nu posteaza, ar trebui atentionati, desi este foarte dificil, pe blogul lor personal sa voteze. Cine nu voteaza se descalifica si isi pierde statutul de coautor.

    Ideea cu copy-paste este buna. Ai voie bunaoara sa faci copy-paste de pe un articol de pe blogul personal dar nu asa cum am observat ca se copiaza attach-uri intregi ale unor e-mailuri care inrosec internetul. Primesc si eu ca toata lumea sute, chiar mii de e-mailuri de la prieteni cu maxime, bancuri, poze haioase, retete de viata sanatoasa, copiate sau adunate bineinteles de pe bloguri ale caror autori li s-a pierdut urma. Acest gen de copy-paste reprezinta un FURT DE IDEI si de MUNCA si l-as interzice cu desavarsire. Chiar l-as penaliza.

    Categorii
    Fiecare blogger sa-si treaca obligatoriu una sau maxim doua, categorii in etichete alaturi de numele sau urmat de X.

    Cautare
    Normal ar fi sa se poata identifica articolele fiecarui autor. Mie imi place bunaoara,(dau un exemplu la intamplare) ce si cum scrie Huan Chavez. Si-atunci vreau sa vad tot ce a postat el. Sau vreau sa-mi gestionez propriile postari, sa raspund la comentarii si nu am alta solutie decat sa frunzaesc toata masa de postari din tabloul de bord.

    Adsense
    @Grosso Modo,
    Iti dau dreptate cu adsensul. Uite eu am cinci bloguri si am evitat sa pun adsense tocmai din nevoia de credibilitate in fata vizitatorilor si a comentatorilor. Dar uite ca 100Ro, da-i-ar Dumnezeu sanatate celui caruia i-a trecut aceasta formula de blog prin minte, iti ofera o oportunitate, alta decat cea pe care ai fi putut s-o ai pe blogul tau personal. Pe de alta parte insa incarca pagina blogului si o face neatractiva. Adsensul nu poate ddeveni obligatoriu pentru fiecare participant, dar putem vota oportunitatea mentinerii lui.

    RăspundețiȘtergere