Noi estem experimentati !

Astazi ar trebui, oficial, sa fie ultima zi a probei de competente lingvistice la limba romana din cadrul bacalaureatului din anul scolar 2009-2010...in mod normal, ar fi trebuit ca proba sa se desfasoare(asa cum de altfel era programat) de-a lungul a 3 zile...luni, marti si astazi...insa cum noi traim in scumpa tarisoara, era din nou "normal" sa fie altfel...in acest mod, unele scoli si-au inghesuit elevii la probe luni, unii ieri(printre care si subsemnatul), iar cei care au mai ramas, probabil azi...

Dincolo de aspectul respectiv, nu i se gaseste o utilizare acestui certificat de competenta de comunicare(au bagat-o baietii repede pe aia ca la facultatile cu specific limba romana iti trebuie si bla bla bla...asa ma gandeam si eu)...nota nu exista, doar unul din calificativele...incepator, mediu, avansat si experimentat...nu se ia in calcul la media finala de la bac, dar bineinteles, trebuie sa fii prezent la ele, ca altfel ratezi sansa de a promova examenul...

Mare greutate nu era...in fapt, era un gen de inlocuitor al ceea ce se numea pana acum un an, oralul la limba romana...fiecare elev de clasa a 12a era programat la o anumita ora, in 10 minute sa rezolve unul din subiectele aflate pe un biletel tras aleatoriu, vorbind si exprimandu-si si parerea...bineinteles ca s-au facut decalaje si fiecare intra dupa cum ajungea in timp...

In sala de asteptare iar supriza...nimeni nu stia mai nimic din cei ce se ocupau cu organizarea...m-am chinuit de vreo 3 ori sa intreb si eu care e treaba...daca te cheama cineva, daca intri dupa vreo regula, daca mai merge intrat pana in pauza de masa, etc...era o dezorientare masiva...noroc cu un coleg care mi-a spus ca de fapt nu exista o regula si fiecare e dupa cum apuca...specific national, va dati seama...proba nu cred ca a durat mai mult de 5 minute, foarte usor, mi-a picat un text apartinand unei publicatii pentru femei si moda(moartea mea) si am terminat undeva pe la 12:50 in conditiile in care eram programat la 16:50...

Vor mai fi inca 2 astfel de probe de compentente...aparent mai greute...la limba engleza si la informatica(asa-zis...competente digitale) peste putin timp, dupa care vor urma la vara, probele scrise...Doamne Ajuta !

Concluzia...NOI ESTEM EXPERIMENTATI !

P.S.: Traiasca Boc !

2 comentarii: