Raceala si ceapa

OnionsNu stiu de unde mi se trage,dar eu ador mirosul de ceapa prajita.De fapt ador orice mancare in care se regaseste si ceapa.De mic copil sunt asa.Si deoarece in ultimele doua zile raceala a inceput sa ma "ia" de pe picior,m-am hotarat ca diseara sa incerc sa o confrunt folosind aceasta leguma.Tot ma gandeam ce combinatie sa fac sa fie cat mai eficienta.Si mi-am adus aminte ca mai am intr-un sertar un plic de "Ciorba Taraneasca" de la Khnorr,si am considerat ca ciorba fierbinte in combinatie cu ceapa trebuie sa isi faca treaba.Am pus apa la fiert,dupa ce a inceput sa fiarba am adaugat continutul plicului,si dupa 2 minute am adaugat o cepa mare,taiata felii.Dupa inca 8 minute a fost gata.Deocamdata,ciorba se raceste in timp ce scriu acest articol,si abia astept sa o savurez.

Intre timp,am cautat pe net,si am ramas uimit cat de benefica se considera a fi ceapa.Iata ce scrie despre ceapa pe siteul Farmaciata.ro:
"Panaceu pentru organism: ceapa
Ceapa contine hidrocarburi, substante azotoase, pectina, celuloza, vitaminele C, B1, B2, B6, E, caroten, fermenti, grasimi eterice, acizi organici, fosfor, iod, seleniu, zinc. Gratie acestei compozitii, are efect antiseptic, antisclerotic, antidiabetic, depurativ, purgativ, are actiune antihelmintica, de stimulare a digestiei si crestere a apetitului.

De asemenea, stimuleaza sistemul nervos si este utila pentru functionarea optima a prostatei si a aparatului cardiovascular. Ceapa este benefica in caz de raceli, gripa, brohospasm, TBC, afectiuni cardiace, reumatism degenerativ, intoxicatii, alergii. Totodata, poate fi folosita in ateroscleroza, cancer de colon (stimuleaza cresterea bacteriilor benefice, inhiband dezvoltarea unor bacterii potential nocive in colon), obezitate si hipercolesterolemie (diminueaza nivelul lipidelor sangvine).

Ceapa scade tensiunea arteriala prin continutul de sulfide si fluidifica sangele, iar vinul de ceapa trateaza bolile cardiace. Daca este utilizata in cantitati mari, ceapa poate provoca iritatie gastrointestinala, provocand greata si diaree. In caz de constipatie, puteti lua 1 lingurita de suc de ceapa, de trei-patru ori pe zi."

Sunt curios daca va avea efect asupra inceputului de raceala care zace in mine.Maine voi relata pe 100 Ro despre rezultatele acestui tratament,cu speranta ca vor fi pozitive,si va va fi de ajutor si voua daca ajungeti in situatia in care sunt eu.Acum plec in bucatarie,si cand voi reveni,cu siguranta voi fi transpirat de la ciorba fierbinte.A,si era sa uit,voi adauga o doza mare de piper in ciorba,si voi da caloriferele la maxim in camera.Sanatate!:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu