Povestioara Soldatului

Acasa, mama si fetita impodobesc impreuna bradul, ca in fiecare an.

Mama:
Craciunul este sarbatoarea familiei si a lui Dumnezeu. Craciunul il simti inainte sa-l traiesti. Iar Craciun fara brad si colinde nu exista. Asa sa le spui si copiilor tai!
Fetita: Si daca nu vor mai exista brazi si lumea nu va mai dori sa colinde?
Mama: Nu se va intampla asta. Daca iubesti Craciunul, nu vei crede asta niciodata.

Mama: Craciunul nu poate fi trist! Sa nu te certi cu nimeni de Craciun!
Fetita: De ce mama, se supara Dumnezeu?
Mama: Da. Si vei ajunge sa te superi si tu pe tine.

Fetita: Mama, nu gasesc steaua!
Mama: Trebuie sa o gasim; fara ea, bradul isi pierde din maretia specifica. Trebuie sa ai grija ca bradul sa se simta bine la tine in casa. Trebuie sa il cinstesti.
Fetita: Mama, dar bradul traieste?
Mama: Sigur ca traieste! Iar de Craciun, e magic!

Si era magic de fiecare data! Mama si fetita il numeau Soldatul. In vestmintele lui verzi, cu decoratiile de tot felul, pe care unii le numesc globuri, fundite, clopotei, era aidoma unui soldatel care era binevenit in fiecare an si le dadea celor doua sentimentul de protectie. Era Soldatul lor pe care il gazduiau timp de o luna. In schimb, Soldatul facea casa mai vesela, atmosfera magica si fetita il privea cu luare aminte la vorbele mamei.

Timpul a trecut, fetita a crescut, iar mama ei a plecat in alta lume tot in preajma sarbatorilor. De atunci, Soldatul poarta in el amintirea unei mame si a unei fetite care a inteles ce este Craciunul.



Andra - Vis De Iarna
Asculta mai multe audio Muzica

12 comentarii:

  1. Soldanu.. fiind comuna accea dintre Budesti si Radovanu? o seara buna :x

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa comparatie...soldatul,imi place!frumoasa si conversatia ,inteleapta mama!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Tasha! Inca ma folosesc de amintirea mamei care continua sa imi dea lectii de viata. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. @ EmmE:
    N-am ajuns inca pe acolo; deocamdata Soldatul nu ma lasa sa plec prea departe de casa. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoasa mama...! Ca, de fapt, toate mamele din lume!
    Multumim Domnului cei care inca le avem langa noi!

    Iti multumesc si tie ca ne faci sa ne dam seama de lucrul acesta!

    Sarbatori minunate!

    RăspundețiȘtergere
  6. E bine...asa a fost si la mine,de altfel noi nu ne-am despartit niciodata,sotul meu a iubit-o mult pe mama,am locuit impreuna...iar istoria se repeta,fetele mele ma considera cea mai buna prietena a lor...discutam orice,absolut orice!

    RăspundețiȘtergere
  7. Tasha, cred ca esti o mamica model, iar fetele tale sunt norocoase sa aibe o mama si o prietena. Poate cea mai sincera si devotata prietena! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Asa este,le-am obisnuit de mici sa-mi spuna tot,pentru ca orice vor face,eu voi ierta,dar eu trebuia sa aflu prima si lucrurile bune si lucrurile rele,pentru ca hai,sa recunoastem,nu exista copil care nu mai face si cite-o nazbatie,ele au inteles ca eu sunt mereu linga ele si acum desi au o varsta ,sunt femei in toata firea au 28 si 29 de ani...ma consulta in toate si vorbim zilnic...dar avem un dor cumplit,ne vedem doar pe web...insa a fost dorinta mea sa petrec sarbatorile de iarna pe alte meleaguri...:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa iti traiasca fetele Tasha! Norocoase fete cu asa o mamica inteleapta si intelegatoare! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Wow...foarte frumoasa si sentimentala povestea:)...toate cele bune si Sarbatori fericite:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Rappa_ru'! Sarbatori fericite tie si tuturor! :)

    RăspundețiȘtergere