Bucate alese si credinta



Mereu am avut o dilema cu toate aceste "bucatele alese" ce le bagam in noi de sarbatori. Ca le mancam...n-ar fi rau, important este cat si mai ales cand.
Dar la noi in Romania lucrurile decurg intr-un anumit fel. Sa o luam treptat:
In general romanul este foarte religios...isi aduce aminte numai in preajma sarbatorilor, dar nu conteaza, el este religios. Si cum isi manifesta credinta lui nemarginita?
Tine post. Unii doar miercurea si vinerea, altii tin tot postul...ba chiar si post negru in anumite zile. Asa li se vor ierta toate pacatele...cu siguranta. Nu conteaza ca injura sau ca blesteama in perioada asta sau ca tot restul anului au facut numai belele, "au pacatuit" mai pe limba noastra...nimic nu mai conteaza pentru ca tin dieta, pardon, post. Dumnezeu iubeste oamenii ce tin la silueta lor si le iarta toate pacatele. Bun, si dupa toata aceasta perioada de infulecat fasole si verdeturi, organismul se mai detoxifiaza, se obisnuieste cu mancare mai soft. Dar postul se termina brusc pe 24 decembrie la 12 noaptea. Si ce se intampla? Romanul fuge in picioarele goale la oala cu sarmale si incepe a balota. Apoi hai si cu 2 carnati ca asa-i traditia...dar stai sa gust si un castronel ...doua de racitura...dar cozonacul...cum sa nu mananc eu juma' de cozonac, l-am facut degeaba? Si uitati dragii mei cum ajunge omul la spital cu indigestie sau mai stiu eu ce alte afectiuni.
Eu una, nu am inteles niciodata asa zisul post...recunosc, nu am tinut in viata mea. Nu este motiv de lauda, dar nici daca tii post esti mai presus...din contra. Daca ai credinta...ai si fara post, nu trebuie sa dovedesc nimanui treaba asta prin fel si fel de fapte. Nu condamn oamenii care tin post, fiecare cu conceptia lui, doar ca din punct de vedere medical nu este prea ok sa treci atat de brusc la grasimi si carne de porc preparata in j'demii de feluri.
Iar majoritatea "credinciosilor" cam asa fac. Vad oameni in varsta care blesteama prin autobuze dar ei tin post...si poate sunt chiar sunt in drum spre biserica. Frate, ma enerveaza si ma scarbeste asta la maxim. Daca te-ai apucat de ceva, daca vrei sa urmezi calea Lui, pai fa-o pana la capat, nu ma injura acum si peste 10 minute asculti slujba.
Iar postul asta este cam la fel...stai si poftesti la un bol de lapte si injuri in gand, dar nu te lasi...asta este credinta? Ce vrei sa dovedesti si mai ales cui? Nu oi fi eu aia credincioasa, dar daca ma apuc de un rahat, pai ma tin de el pana la capat, din toate punctele de vedere. Postul nu inseamna doar abtinerea de la mancare...
Ma rog, abia astept sa vad cate cazuri de indigestie vor fi semnalate anul acesta....

10 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. :) nu va certati oameni buni,nu e cazul,poate s-a lasat dus de val si s-a exprimat mai ofensiv...intr-un fel are dreptate,din punct de vedere pur stiintific chiar nu este ok sa te lasi brusc de o alimentatie sanatoasa in favoarea unei alimetatii cu grasimi,mai ales ca de obiciei se actioneaza in exces...dar si credinta isi are utilitatea,logica si frumusetea ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. aalliinnaa, soro, nu stiu de ce ti se pare asa ofensator cuvantul "rahat". Eu nu stiu ce te astepti tu sa citesti sau sa vezi...poate doar inimioare roz si iepurasi pufosi? Deschide ochii si vezi lumea in care traiesti. Te-am atacat verbal in vreun fel? Nu-ti place modul meu de exprimare...nu citesti. punct!

    RăspundețiȘtergere
  4. 100Ro, daca citesti cu atentie vei vedea ca spun la un moment dat ca religia isi are rostul ei si nu condamn pe nimeni care face acest lucru. Doar ca anumite lucruri sunt combinate nefiresc. Atat:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Pfai,e postul Craciunului,hai sa fim mai buni...va pup pe amindoua!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ok...inseamna ca esti vesela,pentru ca asa te vreau!:)...Craciun cu bucurie!

    RăspundețiȘtergere