UNGURII, AUTONOMIA ŞI BOGĂŢIA

Am avut un prieten UNGUR, am stat în gazdă cu o UNGUROAICĂ şi am devenit foarte bune prietene.
O verişoară primară s-a căsătorit cu un ungur. Un văr de gradul trei a luat de soţie o unguroaică...
Fiica mea are prieten jumătate ungur, un sfert român şi un sfert sas, sunt împreună de vre-o zece ani şi se înţeleg foarte bine.
Oamenii simpli se înţeleg între ei chiar dacă sunt de naţionalităţi diferite.
În toată povestea cu AUTONOMIA CELOR TREI JUDEŢE, vina nu este a cetăţenilor maghiari, ci a politicii de învrăjbire dusă de acest guvern.
Ura care se propagă prin felurite forme de politici şi multe ordonanţe guvernamentale, nu face bine nimănui, dar ajută guvernanţii să-şi vadă de propăşirea lor...
Analizaţi cu atenţie averile celor care vor autonomie...
Să nu mă înţelegeţi greşit: EU NU SUSŢIN AUTONOMIA CELOR TREI JUDEŢE!

24 de comentarii:

  1. si eu am prieteni UNGURI , si neamuri prin alianta , chiar si o verisoara care s-au casatorit cu un UNGUR ... cum spuneai tu mai devreme !!!
    si intr-adevar ne intelegem bine si ne respectam...oamenii simpli si normali (UNGURI sau romani - nu conteaza natia !) nu au nevoie de aceasta intreaga nebunie .

    traim la fel de bine impreuna si ne respectam si fara aceasta asa-zisa autonomie ; fiecare dintre noi intelege ideea in sine , dar nu doreste "despartirea" !

    SI TRAIM ASA DE PREA MULTI ANI IN PE ACESTE PLAIURI , CA SA INCEPEM UN RAZBOI FARA ROST INTRE NOI .

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. n-ai inteles ideea @sebi_2569 ...
    nu UNGURII doresc nebunia asta , ci conducatorii lor dementi !!!

    daca acesti conducatori ai lor , vor sa arate ceva nu au decat sa ceara guvernului sa ii lase cateva luni sa se descurce singuri , fara romani...fara ajutoare si fara bani !!!

    atunci isi vor da seama ca fara unitatea si ajutorul intregii tari nu pot face nimic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dacă nici măcar un ungur nu s-ar fi gândit la o astfel de idee, de genul autonomiei, absolut niciun politician maghiar n-ar fi susţinut-o. E absurd să spui că e doar în concepţia politicienilor. De adus, pot să aduc şi eu exemple de unguri cu care m-am înţeles bine atunci când am avut tengenţă cu ei. Dar exemplele alea sunt puse în umbră de-o concepţie şi-o nesimţire grasă.

    RăspundețiȘtergere
  5. DRAGILOR,
    care aţi comentat, vă respect părerile,
    dar îmi susţin părerea:
    dacă aceşti "conducători "ai ţării, nu ar permite, nu s-ar întâmpla!
    În altă ordine de idei, acum ar trebui să fie destituiţi imediat cei doi miniştrii, care au defilat în rând cu CEL CARE PURTA ÎNSEMNELE NAZIATE.
    Nu sunt rasistă, dar totul are o limită!
    Iar vă întreb: NU POLITICA ESTE DE VINĂ?

    RăspundețiȘtergere
  6. D-na Mariana, nu vă supăraţi, dar vă adresez o mică întrebare. Oare unde s-ar duce toată suflarea maghiară din România în frunte cu politicienii care-i reprezintă dacă politicienii noştrii i-ar ataca, i-ar elimina de al putere sau mai ştiu eu ce? Ce fel de scandal s-ar declanşa? Şi vă mai întreb un lucru. Politica nu-i făcută de oameni?

    RăspundețiȘtergere
  7. Adelin, dragul meu,
    -fi sigur că nu s-ar duce "toată suflarea maghiară" din ţară...s-au mai dus unii pe care eu îi cunosc, dar s-au întors, ştiu ei de ce!
    Şi eu ştiu, pentru că oamenii simpli au spus adevărul.
    -BA DA, politica este făcută de oameni, doar că fiecare OM, face politica după sufletul lui!Uneori politica eate făcută şi de NEOAMENI!

    Şi dacă m-ai provocat, mai am să-ţi spun ceva:
    după logica formulată de tine "dacă nici un ţigan nu s-ar fi gândit să fure,
    absolut nici un politician din ţara asta nu ar fi făcut-o!... ?", ar mai fi şi alte exemple dar nu are rost ...să le scriu acum şi aici.
    Eu nu mă supăr, dar îmi susţin părerile...

    RăspundețiȘtergere
  8. Părere pe care o respect, însă şi eu am convingerile mele. N-are rost să continui pentru că aş tine-o mult şi bine. O las aşa.

    Totuşi, nu numai ţiganii fură în ţara asta, în lumea asta. Ăsta mi se pare un exemplu urât şi tras de păr.

    RăspundețiȘtergere
  9. Adelin,
    ai dreptate, e un exemplu urât, dar decurge din logica primului tău comentariu.
    ÎMI CER SCUZE pentru aberaţia mea!
    Am vrut să nu-ţi permit, să arunci gunoiul politicilor şi al politicienilor pe umerii împovăraţi ai cetăţenilor României indiferent de etnie!:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt perfect de acord cu tine Mariana. Si eu am rude care si-au amestecat sangele cu sange unguresc, britanic, italian, brazilian, african. Am foarte multi prieteni buni unguri, evrei, armeni, tigani. Si printre unii dintre strabunii mei se numara bulgari si sarbi. Si evident ca restul sunt daci. :))))

    RăspundețiȘtergere
  11. Mare mulţam DANE!
    E cam greu cu politica asta şi cu democraţia...şi cu logica, numai greutăţi pe capul nostru.:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Poate aşa l-aţi fi vâzut d-voastră. Eu nu văd aşa logica a ceea ce-am spus eu. Am spus-o mai sus şi-o mai spun încă o dată. Politicienii ăia sunt şi ei oameni. Oameni care la rândul lor, ascultă şi ce zic alţi oameni simpli din popor. Oameni care au şi ei gânduri d-astea aiurea. Eu refuz să pun o etichetă de genul celei puse de d-voastră pe toţi oamenii din România. Am s-o pun doar pe foarte puţini momentan şi, am s-o pun pe toti doar în clipa în care ceva va merge bine în ţara asta. Nu-i doar politicianul român de vină. N-are cum, e imposibil.

    RăspundețiȘtergere
  13. Adelin,
    poţi să îmi zici Mariana, în virtual nu ţinem cont de buletin, şef, şcoală,etc.
    Trebuie să cădem de acord, altfel facem şi noi ca... senatorii.:)
    Poate ai dreptate şi cu logica, eu am învăţat tare demult materia asta, şi oi fi uitat-o.
    Cert este că marea majoritate a cetăţenilor ţării, indiferent de etnie, TRĂIM DIN CE ÎN CE MAI RĂU!
    Politicieni apar cu idei noi de tip: "gripă porcină, ungariadă, aviara-gripa", ca să-şi ascundă neputinţa, iar noi răbdăm...

    RăspundețiȘtergere
  14. Bun gasit, tuturor!
    Se spune ca acest foc este aprins de catre liderii udmr si nicidecum de cetatenii romani de etnie maghiara, adica oamenii de rand, ca si noi.
    Eu intreb: de ce nu spun nimic cetatenii de rand?
    De ce nu iau atitudine? De ce nu spun ca ei nu sunt in asentimentul liderilor lor?

    Nu am nimi cu nicio etnie, fie ea si rrroma.
    Insa am fost in Sf. Gheorghe si nu mi s-a dat paine pentru ca nu stiam sa vorbesc ungureste.
    M-am intrebat daca sunt in Romania sau in alta tara. Am vorbit in engleza si acelasi raspuns l-am primit.
    Am fost mai in toata Europa si nu m-am intalnit cu o astfel de situatie. Am fost si in Africa de Sud si nu m-am intalnit cu aceasta situatie.
    In Ungaria esti tratat bine si frumos, chiar daca nu stii ungureste, stiu ei engleza, sau te intelegi cu ei prin semne precum surdo-mutii.
    De ce la noi exista?!

    RăspundețiȘtergere
  15. Andrei
    Totuşi eu nu am auzit, să fi mers cineva la Tg. Mureş la vre-o operaţie şi să nu-l fi tratat pentru că nu ştia ungureşte.
    Totul depinde de politica din instituţia respectivă, de cultură, educaţie,etc.
    Şi iar zic POLITICA noastră actuală lasă mult de dorit.

    RăspundețiȘtergere
  16. Tind să cred că încercaţi să ocoliţi să vedeţi ceva foarte evident. Şi nu tre' să cădem de acord dor de dragul de a o lăsa baltă. Nu-s adeptu'. Totuşi, dacă asta doriţi, asta fac. Bine-aţi spus. S'tem în virtual. Doar îi dau dreptate mai sus lu' Andrei, ale cărui cuvinte vin în ajutorul celor spuse de mine.

    RăspundețiȘtergere
  17. Adelin,
    eu văd ceva foarte evident:
    -politicieni şi politica dusă de ei, ne aţâţă unii împotriva altora; săraci contra bogaţi, români contra unguri, şomeri contra angajaţi,
    muncitor la patroni contra bugetari, tineri contra bătrâni-pensionari, etc.
    Poate tu eşti vre-un consilier...şi în cazul acesta te înţeleg.
    Nu sunt nici eu de principiul"s-o lăsăm baltă" dar ceva nu mi-e clar, cum de eşti de partea celor care duc ţara de râpă, văzând cu ochi?

    RăspundețiȘtergere
  18. Vi se pare că susţin vreun politician? Nici pe departe. Toţi sunt o apă şi-un pământ. Toţi vor bani şi putere. Nu le iau partea sub nicio formă. Însă, nu sunt deacord cu d-voastră când spuneţi că DOAR politicienii aţâţă, doar politicienii învrăjbesc. N-are cum, e imposibil. Am spus-o şi-o mai spun o dată. Există unguri care vor cu orice preţ autonomie ţinutului secuiesc, există politicieni unguri care vor asta, există oameni care îi votează pe acei politicieni şi susţin asta. Există oameni care fură în ţara asta, cot la cot cu politicienii, poate chiar mai rău ca ei. Există multe. Nu există două tabere: politicieni (oameni răi) şi restu' populaţiei (oameni buni). Nu, există politicieni şi oameni din popor răi şi mai există şi politicieni şi oameni din popor buni(cei mai mici la număr din păcate). Cam asta e în jurul nostru... si e foarte evident, cât te-ai lupta să nu vezi asta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Da Adelin, aşa este.
    Mulţumesc pentru comentarii.:)

    RăspundețiȘtergere
  20. Bun regasit, tuturor!
    :)
    Mariana mi-ai starnit zambetul.
    Eu aud aici in motul bucurestiului de oameni care nu sunt operati daca nu dau suma adecvata, si tu imi spui ca acolo sunt operati toti, indiferent daca e maghiar sau nu.
    Pai banii nu au etnie, din fericire.
    :)

    Politica actuala este rezultatul inactiunii noastre, indiferntei, nepasarii, vorbirii pe la colt si a interesului strict personal.
    Cum de au ajuns ungurii (un "partid" atat de mic) in guvernarea romaniei?
    Simplu!
    Stim cu totii.
    Atunci de ce dam vina pe politicieni?
    Pentru ca este mai simplu.
    E buna replica dintr-un banc: "nu eu nene, un golan"!
    Am ajuns unde am ajuns datorita lipsei noastre de implicare, indiferentei, ipocriziei si intereselor marunte, castigurilor imediate.
    Nu suntem mai buni ca ungurii. De ce?
    Pentru ca noi nici uniti nu stim sa fim (sau nu vrem).
    Adelin spune o parte mare dintr-un adevar neplacut urechii noastre. Dar preferam sa gasim justificari si sa culpabilizam pe orice numai pe noi nu!

    RăspundețiȘtergere
  21. Andrei,
    titlul postării, are în coadă şi bogăţia...care de fapt tulbură capetele sus puse...

    RăspundețiȘtergere
  22. Bogăţia ar putea să-mi tulbure şi mie capu'...

    RăspundețiȘtergere
  23. Adelin,
    ai grijă de capul tău, că bogăţia ar pute veni la tine de unde nici nu te aştepţi!
    Dar eu cred că tu eşti deja bogat prin ce ai în cap... şi celor de genul tău, nu li se prea "pune în straiţă".:)

    RăspundețiȘtergere