:: Cum l-am cunoscut pe Partos Carol(campionul national la sah), 2 iul.l966

Titlu: Cum l-am cunoscut pe Partos Carol(campionul national la sah), 2 iul.l966
Autor:: Odorica Ion
Articol: M-a impresionat faptul ca sint persoane care isi mai aduc aminte, de campionul nostru national la sah Domnul ing. Partos Carol. Am crezut ca a fost uitat si eu am trecut in revista persoanele pe care, le-am cunoscut mai indeaproape si am lucrat cu ele. Prima mea zi de angajare a fost in acte 1 iulie 1966, dar m-am prezentat la serviciu a doua zi 2 iulie(2 iulie 15o4 a fost ziua mortii lui Stefan Cel Mare). Asta deoarece, pe 1 iulie am facut formele de angajare. La birou se stia ca v-a veni, noua angajata cu numele de Odorica, un nume necunoscut pina atunci pentru dinsii, un nume nou. Asa ca imediat, dupa instalarea mea la birou, s-a deschis usa larg si in pragul ei a aparut un om masiv, vesel cu o bonomie pe fata, cu ochii vioi verzi si m-a intimpinat cu Odorrica, rr-it de parca m-ar fi cunoscut de o viata. Asa era el, deschis si vesel. Mi-a urat, " Bun venit" in colectiv si mi-a sarutat mina pedant, stringindu-mi-o usor. Avea o mina grasuta, ca un puf si calda. De atunci, nu l-am vazut decit vesel si jovial. Apoi am aflat ca este campionul nostru national la sah. Nu mi-a povestit niciodata despre munca lui la Clubul Petrolul, in rest mi-a povestit orice altceva. Ceva ce v-am povestit in mai multe articole( pe care le reiau). Nu a facut niciodata aluzii neconventionale, m-a tratat cu restect si nu mi-a vorbit niciodata de vreo dragoste ascunsa. Era un om cu caracter, era insurat, tinea la sotie, asistenta medicala (o persoana insignifianta, mica, blonda, slabuta), dar ce pacat ca nu avea si ea aceleasi sentimente.Nu aveau copii. Mai tirziu cind s-a organizat Serv. Securitatea Muncii,(in raf.)primavara si vara lui 1968, am lucrat in continuare cu el in birou. Era tot vesel si jovial, dar mai arunca din cind in cind, borcanul cu mincare pe geam suparat ca, nevasta nu stie si nu vrea sa invete sa gateasca. Dar viata a facut sa lucrez, la organizarea si angajarea personalului pentru Xileni, unde a fost numit Sef Sectie, pe 5 instalatii, cu conditia sa se lase de sah. Conducea un colectiv de 5 ingineri printre care si ing. Paul Manescu, fiul lui Manea Manescu. Comparativ cu Partos Carol, un caracter frumos, am scris mai multe articole Paul Manescu, un caracter urit. Paul Manescu linga care aveam biroul era, incapabil, tatal lui fusese numit tocmai intr-o functie importanta in stat(parca seful Consiliului de Ministrii). Toti se calcau pe picioare sa-l felicite(dar in spate rideau ca este un prost). Ce a mai tras Combinatul cu el, noroc ca a murit stupid, caci era deja numit de taica-su ing. sef, dar Manea Manescu voia sa fie Director General. Ce s-ar fi facut daca pina la urma reusea? Conducerea de atunci a Combinatului, a fentat cit a putut aceasta numire, dar Dumnezeu s-a indurat de ei si l-a luat inainte, caci tot il impunea pina la urma, Manea Manescu prin Ceausescu. Dar revenind la oile noastre, Paul Manescu caracter urit si Partos Carol caracter frumos. Cit am fost la Xileni nov.si dec.1968( pe 24 dec. a murit tata si nu am mai mers acolo, am ramas la birourile centrale), nu l-am mai vazut zimbind pe Partos Carol. Era nervos, agitat umbla tot timpul pe santier in suba si cisme de cauciuc pline de noroi. Toti eram nervosi si suparati, nici eu nu am indraznit sa iau citeva zile libere, sa stau cu tata care era pe moarte. Ce s-a mai intimplat in continuare stiti, ca v-am plictisit deja. Partos Carol, a renuntat la funtia de Sef de sectie, a reluat munca de Campion la sah si ultima oara l-am vazut la cules de porumb, suparat pe regim, iar cu prima iesire in afara in Elvetia, la campionatul European de sah, unde locuia si tatal sau a ramas acolo. Am auzit ca a murit, Dumnezeu sa-i ierte, a fost un mare campion si un mare caracter. Multumesc celor care si-au adus aminte de el. Eu nu-l voi uita niciodata si ma bucur ca rindurile mele, au improsparat memoria multora, care l-au pretuit. Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
Publicat de Odorica (voi continua)
--
Visitor Ip: 85.186.214.25

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu