2012 - Sfarsitu'!?

2012 - O prezicere veche din calendaru' maya, ar zice, dupa spusele unora, ca cica 21.12.2012 s-ar intampla sfarsitul lu' Terra. Ma, inainte sa ajung unde vreau, sa mor de mi-ar parea rau dac-ar veni sfarsitu' lumii. Dar, o sa revin mai tarziu la ideea asta. Eh, pentru ca in ultimii 10, 20 de ani, am observat o usoara lipsa de inspiratie a omului cand vine vorba de creat ceva nou, a decis omu' ca ar trebui sa inceapa sa se lege de evenimente dintre cele mai ciudate. Astfel, a aparut o intreaga suita de filme si documentare pe tema "2012 - Vine sfarsitu' baaaa!!!". Unu' dintre astea, ar fi filmul cu titlu omonim, film cu o distributie destul de buna as zice eu. Dar, cu toata distributia asta destul de buna, paradoxal, in dimineata asta, pot spune ca mi-am irosit 2 ore si 30 de minute din viata aiurea in tramvai. Norocu' meu ca mai motaiam din cand in cand. Din punctu' meu de vedere, filmu' asta extrem de prost. S-a plecat de la o pseudoprezicere, si-au bagat coada dragii de regizori de la Hollywood si astfel, a iesit un mare ghiveci de prost gust. Pamantu' s-aliniaza cu Soarele si cu celelalte planete (nu cu centrul Caii Lactee, cum s-ar intelege initial din Calendarul cel Lung), apar si ceva explozii solare, Terra incepe sa fiarba din interior. Astfel, apare un nou film despre sfarsitul iminent al lumii. Hai cu ceva cutremure, hai cu ceva miscari ale placilor tectonice. John Cusack e un sofer care isi bate joc de legile fizicii intr-o ditai limuzina si dupa, intr-o imensa rulota. Cineva imi recomanda filmu' asta acu' ceva timp si-mi spunea ca imi va da de gandit, eu fiind un om care-si iroseste majoritatea timpului pe gandit. Ei bine, m-am uitat la el si... nimic frate. E prost! E praf! Daca vrei sa-l vezi, vede-l nenicule ca n-am sa-ti interzic asta. DAR E PROST!!!

Ma rog, trecand peste film, am sa ma intorc la ideea calendarului cel lung. Inainte sa m-apuc sa scriu, ca sa nu dau ca un retard aiurea din gura, m-am apucat sa ma documentez putin despre 2012, civilizatia maya si calendarul maya (care, de fapt, este impartit in 3, dar asta e alta mancare de peste). Ma rog, intr-unul dintre ele, Calendarul cel Lung, cum am observat c-a fost numit, cred cercetatorii astia neobositi ca ni se prezinta sfarsitu' lumii. Dar, m-am tot uitat de 3 ori peste ceea ce-am citit si nicaieri n-am gasit vreo fraza de genu': "A fost descoperit un document in care X a prezis ca in 2012 se duce pe pustiu lumea!!!". Nu, am vazut doar un sfarsit de ciclu. Tot uitandu-ma in continuare peste ce gasisem, in minte tot mai mult mi se intiparea ideea ca nu scrie nicaieri de niciun sfarsit al lumii, ci doar, cum spuneam si cu un rand, doua mai sus, un sfarsit de ciclu, dupa care, probabil ca va urma altu'. La un moment da, m-a si bufnit rasu' pe treaba asta, pen' ca am dat peste niste chestii spuse de tanti Susan Milbrath care a declarat in numele comunitatii arheologice ca nu a fost descoperit, pana in prezent, vreun document care sa ateste ca maya credea ca lumea se va sfarsi in 2012, ci doar ca in acel moment se va incheia un mare ciclu calendaristic, care fara indoiala va avea si urmari la nivel planetar, dar nu neaparat apocaliptice. La naiba in puii mei! Fix cum ma gandeam si eu. Bai, ce coincidenta! :)) Oare de ce n-ar gandi cat mai multi asa? :-?

Pan' la urma si la coada, toata tampenia asta cu sfarsitu' lumii e doar vrajeala mass-media, buna de indobitocit si mai rau prostimea. Daca o fi sa vina vreun sfarsit al lumii prin vreo calamitate, ceva, o sa vina el si far' sa fie anuntat. Dar, daca e sa vina, sa vina bine frate! Si cu asta, mi-am spus pasu' pe ziua de azi. Pa ma, paaaaaaa!!!

2 comentarii:

  1. Stephen Hawking a avut o remarca de bun simt.
    Ca sa continue calendarul le trebuia o suprafata plana de piatra foarte mare, pe care nu au avut-o.

    RăspundețiȘtergere
  2. Spune-i asta Dane si prostului îndobitocit, să vezi ce-ţi zice.

    RăspundețiȘtergere