Decembre

Poeziile lui Bacovia sunt cele care mi-au marcat copilaria,si am crescut alaturi de ele.Nu am sa uit niciodata iernile geroase de la tara cand ningea viscolit,totul fiind alb,zapada cat gardurile,iar la radio romania actualitati se auzeau versurile lui Bacovia cantate de Nicu Alifantis,in timp ce lemnele trosneau in soba si mama impletea ciorapi de lana pentru noi toti,iar pisicile aciuate pe soba calda,faceau atmosfera torcand mai tare ca niciodata...


Nicu ALIFANTIS  -  Decembre


Te uită cum ninge decembre...
Spre geamuri, iubito, priveşte
Mai spune s-aducă jăratec
Şi focul s-aud cum trosneşte.

Şi mână fotoliul spre sobă,
La horn să ascult vijelia,
Sau zilele mele - totuna -
Aş vrea să le-nvăţ simfonia.

Mai spune s-aducă şi ceaiul,
Şi vino şi tu mai aproape, -
Citeşte-mi ceva de la poluri,
Şi ningă... zăpada ne-ngroape.

Ce cald e aicea la tine,
Şi toate din casă mi-s sfinte, -
Te uită cum ninge decembre...
Nu râde... citeşte nainte.

E ziuă şi ce întuneric...
Mai spune s-aducă şi lampa -
Te uită, zăpada-i cât gardul,
Şi-a prins promoroacă şi clampa.

Eu nu mă mai duc azi acasă...
Potop e-napoi şi nainte,
Te uită cum ninge decembre...
Nu râde... citeşte nainte.
(G.Bacovia)

3 comentarii:

  1. e una dintre melodiile mele de suflet...de sufletul de iarna:d...Multumesc:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Numai cantaretii nostri stiu cum sa cante poeziile poetilor nostri.

    Frumos post!

    RăspundețiȘtergere
  3. Traieste un adevarat pastel de iarna, cu valuri de ninsoare. Asculta-ti vocea sufletului, alunga frigul din el, fii deasupra linistei creata de dansul fulgilor de nea. Sarbatori fericite si un An Nou de poveste!

    RăspundețiȘtergere