:: colectii

Titlu: colectii
Autor:: elena stanescu
Articol: Nu sunt o colectionara infocata , dar am avut si eu de-a lungul timpului micile mele colectii, abandonate rand pe rand, una cate una, lasandu-ma cu multe intrebari despre acest fenomen

De ce colectionam?
Nu am reusit sa-mi dau decat franturi dintr-un mare raspuns, asa ca am cautat la altii motive.

Si dupa ce am cautat, am inteles ca motivele sunt felurite, subiective ,relative, chiar daca exista numitori comuni.

Am colectionat servetele, imagini cu apusuri de soare, invitatii de nunta, nasturi. Ai sentimentul ca faci ceva inedit, ca esti stapan pe ceva unic, ca reusesti astfel sa cnstruiesti punte cu trecutul, cu intamplarile, cu oamenii de dincolo de tine, ca intr-un fel sau altul creezi un univers particular, foarte al tau, incarcat de semnificatii, ca este o forma de joc, ca este o joaca placuta, ca adaugi culori vietii, ca pasiunea, ca (o virgula mare!) cunoasterea...etc.

Mii si mii de colectii, milioane de colectionari si bani, bani multi , foarte multi bani, murdari, curati, totul intr-o vartelnita - a vanitatii, a virtutii, cine mai stie?!

Tu ce colectionezi si de ce?
--
Visitor Ip: 88.1.19.31

2 comentarii:

  1. In psihologia copilului, interesul pentru colectionare este caracteristic in perioada scolaritatii mici, adica intre 7 si 10 ani. Psihologul Gesell explica preocuparea copilului pentru colectionare ca exprimare a cerintei interne de reunire si clasificare.
    Stim cu toti ca un copil este in stare sa colectioneze orice: vderi, timbre, cuie, nasturi...
    Dincolo de explicatia psihologica, cred ca este si o explicatie antropologica. Omul are tendinta de a colectiona tot ce vorbeste despre istoria lui, personala, sau despre istoria neamului lui. Asa explic eu aparitia si infiintarea muzeelor.

    RăspundețiȘtergere
  2. cora, multumesc de trecere; eu am colectionat in perioada adolescentei...Ma gandeam acum la un anumit gen de colectionari (sau colectionisti, trebuie sa vad dexul:), cei care investesc sume fabuloase pentru a achizitiona o piesa pentru colectia lor; cat este amor pentru arta , cat vanitate, cat interes pentru castig sau mai stiu eu ce altceva ,care este motivatia reala?!

    RăspundețiȘtergere