Salvador Allende( 1903-1973) - generalul Augusto Pinochet (1915-2006)

Foto:Salvador Allende (1903-1973), Presedintele Republicii Chile (comunista )1970-1973 si Generalul Pinochet.

In anul 1973, a avut lovitura de stat militara in Chile condusa de generalul Pinochet.S-a instauirat legea martiale. Printre victime a fost si Salvador Aliende seful statulul comunist recent instalat.La noi in tara a aparut o carte, despre aceasta lovitura de stat pe care am cumparat-o si am citit-o cu frenezie. Eram de acord datorita lipsei mele de experienta politica, ca s-a facut o crima, o nedreptate. In Romania comunista au venit citeva mii de comunisti chilieni acordinduli-se azil politic. Dar la noi in tara nu au stat decit citeva luni. Si au fugit de comunismul dictaturiii familiei Ceausescu care, atunci nu era asa de adinc inradacinata. Intre timp mi-am schimbat pozitia si dupa ce l-am vazut pe gen.Pinochet pe toate televiziunile lumii condamnat, m-am gindit ca ar trebui sa i se aduca multumiri.Unde era acum Chile, daca raminea regimul comunist condus de Salvador Aliende?
Nu sint de acord cu guvernarile de extrema dreapta. Am citit undeva ca ele sint bune pe termen scurt, pina se instaureaza ordinea. Si legea martiala la fel. Nu ca la noi s-a abolit pedeapsa cu moartea, dar noi sintem omoriti prin infometare, fara tratamente , de suparare ca ramin fara serviciu, din lipsa de bani pentru medicamente, din cauza nedreptatii justitiei si a celor de orice fe.Nu voi mai sterge articolele in care sint jignita si denigrata, caci nu pot sa fiu o imbecila numai, ca sa dea frumos. Asa cum uleiul cu apa nu se amesteca oricit am incerca, tot asa extr. stinga cu extr.dreapta nu se vor accepta.Ati vazut ce frumos s-au descurcat chilienii cu victime putine la cutremur, caci constructiile sau facut ca la carte, nu s-au furat materialele ca la noi.Au simtit pe pielea lor Legea Martiala. Ce s-ar intimpla la noi cu un cutremur ca al lor? Cladirile toate sint subrede dar se vede dezastrul numai la drumuri.
Numai maturind in mod brutal si repede, fara menajamente(daca nu se sparge coaja nu se poate minca oul), aceasta banda de mafioti care ne fura imprumurile, pe care le vom plati noi zeci de ani de acum incolo si urmasii nostrii, numai asa putem sa speram, in viitorul apropiat la o viata mai buna. Pe noi (cei care sintem contemporani), ne-au condamnat la moarte. Aceasta este parerea mea personala. Capul sus, pieptul inainte !!! papapa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu