E toamna iar

E toamna iar!... Gata cu vacanta, din nou la munca... Din pacate, e inca criza... Si reforma... Sau simulacru de reforma care sa combata iluzia de criza... Si amandoua incep sa-si arate coltii...
De mai demult ni s-au promis taieri de salarii, cel putin la bugetari... Si de pensii... care ulterior au iesit (deocamdata!) din discutii... Si de ajutoare de somaj, subventii, bani pentru copii... etc, etc, etc... Chipurile pentru economii la bugetul de stat... Cum nu s-a putut taia din pensii, s-a umblat la TVA... in sus, in crestere... Si uite-asa, ma inceput, bugetar fiind, sa ma vad cu puterea de cumparare diminuata...
Deocamdata n-am simtit inca ascutimea coltilor... Sunt in concediu, deci cheltuielile, chipurile, se mai pot reduce... Nu tu un ciorap sau un pantof in plus, ca pot sa nu circul prea mult afara din casa, nu tu cheltuieli prea mari cu gazele, ca a fost cald, nu prea s-a simtit cresterea facturii de lumina, ca merge mai mult calculatorul, ziua e inca mare, iar noptile nu prea au de ce sa fie pierdute atata timp cat ziua e libera. Iar salariul a cam fost de concediu... sa zicem... si luna viitoare la fel... Dar de acum se va ingrosa gluma... Inca mai am de luat salariu de concediu (ceva mai mic ca de obicei!...) si incepe deja aprovizionarea de toamna... Deci eforturile cu aritmetica financiara incep sa creasca... Mai tarziu vor incepe sa creasca si facturile: gaz (incalzirea de iarna!), lumina(ziua se micsoreaza, minut cu minut!...), telefon (pe vara am avut trei luni de gratuitate, ca asa a fost oferta la abonament...). Deci... ori strang cureaua pana-mi iau bretelele la purtat, ori imi caut si alta sursa de venit.
Ca veni vorba de alta sursa de venit, am inceput, mai in gluma, mai in serios, sa fac reclama online la o librarie virtuala. Conventia ar fi cam asa: eu le furnizez cumparatori, ei imi dau un comision din vanzarile respective. Deocamdata merge cam greu... S-a adunat ceva "in cont", dar nu destul cat sa pot incasa ceva. Si nu stiu daca vanzarile vor creste... Poate ca nu, caci ceilalti, potentiali cumparatori, poate sunt la fel de stramtorati ca si mine... Poate ca da, caci lumea a cam fost pana acum prin concedii, si abia de acum, pe masura ce se aduna pe acasa, mai intra pe net. Basca ca as putea sa profit de nevoia unora de a-si cumpara niscaiva carti pentru eventualele examene ce le au de dat in viata lor profesionala.
Voi vedea ce va fi in viitor... Cert este ca va trebui sa trag tare... Si inteligent... Si diversificat in "oferte de servicii"... Ca de bani vom avea nevoie cu totii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu