Poezii impertinente Ion Pribeagu(1887-1971)



 Remediu

 În bar vagon, în partea stângă
 Venind dinspre Oradea Mare
 Şedea un domn în vârstă, lângă
 O duduiţă încântătoare

 În faţa lor pe o banchetă
 Pudrat şi cu obrajii livizi
 Şedea citind dintr-o gazetă
 Un donjuan cu ochi perfizi.

 Duduia plină de iapiţă
 Şi-n ochi cu două peruzele
 Gemea-n răstimpuri, chinuită
 De o durere de măsele.

 Iar tânărul sorbind-o toată
 Smerit ca în faţa unui sfânt
 Murea de dor, numai să poată
 Să-i adreseze un cuvânt.

 - Mă scuzi! I-a spus cu ezitare
 Am un remediu minunat
 Dacă îţi dau o sărutare
 Durerea-ţi trece imediat.

 Dar moşul a întrebat agale
 Pe domnul cu obraji livizi
 - Mă ierţi, dar leacul dumitale
 E bun şi la hemoroizi?


 Chitanţa

 Tanţa, domnişoara Tanţa
 E duduie foarte chic,
 Zveltă şi cu ochi mari negri
 Cap superb, năsucul mic.
 Picioruşele mici şi durde
 Şi când trece ea prin Tei
 Toţi bărbaţii o admiră
 - Mă, Halal de mama ei!

 Ce profesie are Tanţa?
 Uite n-aş putea să spun
 Nici nu mă interesează
 Chiar dacă o presupun
 Dar cum Tanţa-i delicioasă
 Şi are maniere fine
 Nici nu vreau să ştiu ce face
 Nici cu ce şi nici cu cine.

 Ca vecini în bloc se-ntâmplă
 Ca să-i cer un ac sau aţă
 Sau îmi cere ea o carte
 Până mâine dimineaţă
 O vecinătate dragă
 Ne-a prins zilele-n cătuşe
 Că ades intru la Tanţa
 Fără să mai bat la uşă.

 Tot aşa într—o seară intru
 Era iarnă grea şi ger
 Şi-o găsesc în pielea goală
 Stând lângă calorifer.
 Năucit de frumuseţea-i
 Dau să mă retrag un pic
 Iară Tanţa-mi spune: - Intră
 Intră, dragă, nu-i nimic.

 Am intrat şi beat de farmec
 Am întrebat plin de mister
 - Pentru ce stai goală scumpo
 Tot lângă calorifer?
 - Fiindcă a fost propietarul
 Mi-a răspuns şăgalnic Tanţa
 Şi uite cum mi-am plătit chitanţa.


 La şcoală

 Zvon şi ciripiri de glasuri
 Joc cu mingi şi de săgeţi
 Toate astea se întâmplă
 La o şcoală de băieţi.

 Într-o pauză profesoara
 Pune câte o întrebare
 - Ce ai vrea tu să ai Naftule
 Când ai să te faci mare?

 - Eu aş vrea o bicicletă
 - Dar tu, Smil?
 - Un avion!
 - Dar tu ăla mic de colo
 Ia răspunde, Natansohn?

 - Eu... răspunde ăla micu
 Cu privirile hai-hui
 Mă ietaţi gheverot, însă
 mi-e ruşine să vă spui...

 - Ce înseamnă „mi-e ruşine”?
 Spune-mi dragă că te pup
 - Eu, când o să fiu mai mare
 Vreau să-mi crească păr pe trup!

 - Păr pe trup? Cum vine asta?
 Mie spune-mi momentan
 Vrei ca să trăieşti în peşteri
 Sau în junglă ca Tarzan?
 - Nu vreau să trăiesc în peşteri
 Sau în codru în Guyana
 Ci aşa precum trăieşte
 Verişoara mea Soşana.

 - Da frumoasă şi isteaţă
 Ce mai? Straşnică muiere
 Are un smoc de păr în faţă
 Şi câştigă o avere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu