ISTORIA IMPERIILOR

Nu prea ne-a placut sa plecam de acasa. Pentru noi razboiul a insemnat aparare. Suntem un popor maricel dar din nefericire cu istorie saraca. Noi nu am facut istorie ci ni s-a facut istorie. Popoarele mici, foarte interesant, au facut imperii uriase, evident scotandu-i din ecuatie pe rusi. E drept ca am ridicat si noi capul oleaca, deindata ce am avut un rege, am dat buzna peste Imperiul Otoman pentru neatarnare, avand in spate Ursul, apoi am facut pe cont propriu vreo doua raiduri de calmare a poporului bulgar, care tocmai isi faurisera si ei bietii, o Bulgarie Mare, de unde am ciugulit Cadrilaterul, care evident ca nu ne apartinea, am mai dat iama si pe la unguri in 1918 ca sa nu se contamineze prea devreme de ciuma rosie, ne-am mai aratat muschii alaturi de nemti si pana la Stalingrad, cert e ca am reusit  sa ne punem bine cu toti vecinii si sa ne alegem si cu eticheta de imperialisti. 
Va vine sa radeti? 
Mie nu! 


Nu ne mai ramane decat sa ne amagim cu gloria inaintasilor, a stramosului trac Burebista care a facut o treaba buna (nu ma intrebati de marime) cu verisorii  lui tracii, dupa ce mai intai le-a luat vinul de la gura  si cu stramosul roman Traian, care le-a oferit ocazia si onoarea stramosilor daci sa devina concetateni cu ei, romanii, dar si cu iudeii, egiptenii, britanii, celtii, grecii, macedonenii, galii, fenicienii,... nu-i mai insir ca sunt prea multi... in gloriosul Imperiu Roman. Ce fusesera stramosii romanilor? Ia, un parlit de  trib latin care a tabarat intre sapte coline. Si  daca este sa dam crezare teoriei care infierbanta capetele neistoricilor, cu privire la apartenenta gintei latine la filonul etnic trac, hai dac, ca sa nu se supere neozamolxianistii, inseamna ca ne-am batut cu noi insine, adica noi intre noi, de doua ori, la 101-102 si la 105-106 si am iesit invingatori sau invinsi, nu conteaza, ca e totuna. Au fost razboaie fratricide. Urat! :)) Lupoaica romana a cotarcit lupul dacic. Cu un asemenea antecedent, nici nu este de mirare ca pe parcursul istoriei lor zbuciumate, fratii din cele trei tari romane, din cand in cand, s-au mai scarmanat intre ei cu oaste. Vezi Iancu, Stefan, Mihai, Vlad.
Va vine sa radeti? 
Mie nu! 
 Toata mascarada aceasta isterico-istorica are totusi si o parte buna. Daca anticii romani erau de fapt daci, inseamna ca ar trebui sa ne falim cu realizarea celui mai puternic imperiu din istoria omenirii. 
Asta da istorie fratilor! 
Va vine sa radeti? 
Mie da! :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu