The Woolfman si șatra românească

Ador să merg la Cinema. Săptămânal. Săptămâna aceasta, în premieră "The Wolfman". Coadă la bilete ce nu am mai pomenit decât de 1 Decembrie. Toată lumea dorea bilete la același film: The Woolfman. Horror Thriller. Nu mă dau în vânt, dar spitiul de turmă, ora de începere a altor filme și faptul că mai văzusem câteva înainte m-au făcut să cer bilete la The Woolfman.
Povestea e interesantă, actorii dau valoare filmului (Anthony Hopkins, Benicio del Toro, Emily Blunt), unele efecte sunt impresionante, iar filmul, per ansamblu, mi-a plăcut.
Însă nu pot să nu remarc o scenă care a pus sala pe jar și care m-a făcut și pe mine să mă simt ciudat.
Dat fiind că subiectul filmului este legat de o legendă care se dovedește a fi reală, există și aici, ca și an alte filme, persoane care știu amănunte despre legendă, care știu leacuri, consecințe etc. În cazul de față, este vorba despre Maleva, o țigancă ce trăia într-o șatră la marginea pădurii de unde ataca Omul Lup. Eh, ce limbă credeți că vorbea Maleva în șatra ei? Limba română. Vă imaginați probabil reacția sălii.
Dincolo de orice formă de revoltă legată de generalizarea minorității Rrome asupra întregului popor român, îmi pun anumite întrebări legate de cultura generală a regizorului. Apreciez că știe despre România că este țara în care procentul populației Rrome este semnificativ, însă, mă întreb...oare nu știe că Rromii au propria lor limbă? Neliterară, pentru că lipsesc scrierile lor, însă este una vorbită fără doar și poate. Oare el, ca regizor, nu s-a documentat bine înainte de realizarea acestui film? Oare nu știe de los Gitanos din Spania sau de faptul că există procente minoritare importante și în Bulgaria, Cehia, Ungaria, Grecia? Mă întreb, evident, de ce tocmai România? Oare din cauza asemănării dintre cuvintele România - Rroma? Voi ce credeți?

8 comentarii:

  1. Îmi place Anthony Hopkins!
    Restul e legendă...:(

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca rolul este foarte bine interpretat in acest film. Merita sa il vezi...dincolo de legenda...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Hello, Reanaclaire!
    Thank you for coming here! Greetings to you too!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anthony Hopkins este unul dintre actorii mei preferati! Cat despre cultura generala a regizorului - nu o pun la indoiala, dar, trebuie sa recunoastem ca rromii ne fac atata reclama peste hotare, incat... poate ca regizorul s-a uitat la Pro... la State de Romania - n-are nici o vina saracul...

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu-i bai!
    Si noi am bifat o sasoaica la "romani" cand s-a pus problema premiului Nobel pentru literatura. Si sasii ca si rromii au propria limba dar noi ne asumam doar ce ne convine. :)

    La ei, la americani, chestiunea rasei este neimportanta, sau asa se vede din filme. Filmele americane se fac de mai multa vreme dupa reteta. Eroii lor sunt intotdeauna unul alb, unul negru, un asiatic (chinez, japonez, vietnamez, corean - nu are importanta) si un evreu. Cateodata mai intra in schema cate un latino(paradoxal - italieni inclusi la acest capitol si ar trebui sa se supere, nu?) care inlocuieste pe oricare dintre ceilalti mai putin pe cel alb (care eventual este si evreu). Talmes-balmesul presupun ca nu a fost intentionat, decat daca regizorul a fost suparat vreodata de vreun roman.

    Cine a fost regizorul si din ce grup etnic provenea mama lui? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Noapteaiguanei,
    Dupa ce am finalizat acest material, am postat si la mine pe blog niste constatari care se leaga de ceea ce spui tu. Oare nu noi, ca popor, ne asemenam cu ei, pentru ca am preluat multe dintre elementele lor culturale?

    RăspundețiȘtergere
  7. Dan, pana la urma ma faci sa cred ca trebuia sa fim mandri ca limba noastra a ajuns pe marile ecrane!

    RăspundețiȘtergere