EU SUNT CA BABA DIN CARPAŢI!

Odată fiul meu m-a întrebat: cum se face din nimic ceva?
A fost destul de greu să îi răspund pentru că era prea mic şi n-ar fi putut să înţeleagă, ceea ce nici eu nu mă lămurisem...Nici acum nu mi-e prea clar...
Am fost un fir de praf risipit şi m-am trezit la viaţă, din iubire. M-am înălţat ca un vlăstar şi m-am îndoit în bătaia vântului…dar nu am stat aplecată, mi-am revenit mereu.Era pe vremea când eram sigură că se face primăvară începând cu o floare, două flori, trei flori!
Pădurile s-au îmbogăţit puţin cu mine şi cu puieţii mei.
Iar eu am crescut mare, prea mare.
Rânduiala vieţii m-a transformat într-un vulcan activ, şi uneori am revărsat...foc şi lavă, dar toate în final au devenit cenuşă.
Din când în când, am curs ca o apă liniştită, şlefuind într-una tot ce întîlneam în cale, credeam că vor fi opere de artă...În lungul curs al apei către mare am adunat şi eu tot felul de puhoaie .
Au apărut în cale bolovani mari, de neclintit... m-am dat peste cap, cascadă m-am făcut şi iar m-am liniştit curgând spre marele ocean al lumii.
Ah! Credeam că eu sunt apa curgătoare. Nu, eram doar bobul de nisip luat de ape.
Intemperiile naturii m-au călit, m-au pregătit pentru ce urma să vină! A venit un uragan, de gradul cel mai mare! Unii au pierit, eu am rămas în bună stare şi am lut-o iar de la-nceput, ca un grăunte de nisip care vroia să fie piatră.
Vântul m-a purtat, m-a tăvălit, m-a umilit, m-a şi pietrificat încet transformându-mă în ce-aş fi vrut să fiu,cred...
Acum iată, sunt o piatră! Sunt o BABĂ, din muntii ţării mele.
O babă pe care micul boc, ar vrea să o transforme în gruntele initial....iar un altul mult mai mare şi mai tare, vrea să-mi pună dinamită...eu am să stau neclintită!
Am să rămân precum BABELE din Carpatii Meridionali, mândră, bine lustruită, sub soarele arzător, poate o scânteie scurtă să lucească-n viitor.


PS:
Această postare mi-a fost inspirată de filmuleţul postat de Dan şi după cum am înteles îl preluase de la Andrei...vă mulţumesc băieţi!
Mă simt tare, cu voi, CA O BABĂ DIN CARPAŢI!

6 comentarii:

  1. Doamne, ce mi-a placut articolul tau! Superb! Imi doresc sa devin si eu o astfel de BABA! Din nou, superb! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc, Oana
    şi îţi doresc să devii:O BABĂ!
    O babă, două babe, trei...ar putea schimba ceva!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place cum ai sintetizat viata unui om, a unui om din tara asta, as putea spune. Fiecare "lovitura" ne intareste dar ne si ambitioneaza sa nu ne lasam prada lupilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. April, mulţumesc de comentariu şi de înţelegere.:)
    Azi am vrut să intru pe blogul tău şi nu ştiu ce s-a întâmplat că nu ma lăsat:(
    Trebuie să intru cu o parolă nouă?

    RăspundețiȘtergere
  5. Mariana,
    Foarte frumos! Aproape ai creat o legenda. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulţumesc Dan,
    eu prefer să privesc la partea plină a paharului.

    RăspundețiȘtergere