Actualitate » [VIDEO] Cristian Prăjescu s-a calificat în finala națională a Eurovision 2013

Echipa romașcană formată din Cristian Prăjescu, Sebastian Tudor și Sergiu Rudich s-a calificat în finala Eurovision România 2013, cu piesa: “The best thing in life is to love” (voce: Cristian Prăjescu, baking vocals: Sergiu Rudich/Sebastian Tudor, compozitor/textier: Sergiu Rudich). În finala de pe 9 martie, piesa va avea numărul 8.


Artiștii calificați în finală sunt: Casa Presei cu piesa “Un Refren”, FreeStay cu melodia “Criminal Mind”, Luminița Anghel cu melodia “Unique”, Cezar cu piesa “It’s my life”, Electric Fence cu “Emilia” și Tudor Turcu – “Hello”, Narcis Iustin Ianău – “Seven”, Elena Cârstea Muttart – “Spinning”, Ovidiu Anton – “Run away with me”, Cristian Prajescu – “The best thing in life is to love”, Al Mike feat. Renee Santana – “What is love” și Andrei Leonte – “Paralyzed”.
În cele două semifinale, juriul și telespectatorii au ales în mod egal câte șase piese care au intrat în finală.
Paula Seling, Andreea Banica și Ovi, împreună cu actorul Marius Rizea au recompus grupul ABBA și au prezentat cele două semifinale, ei urmand a fi gazde și la finala națională a Eurovision din 9 martie.
În finala de pe 9 martie, modalitatea de jurizare va fi 50% televot și 50% juriu.
România participă anul acesta în cea de-a doua semifinală a concursului, care va avea loc la Malmo, în Suedia, pe 16 mai, iar dacă se califică va intra în marea finală din 18 mai.
Anul acesta, la semifinalele Eurovision participă 33 de țări, dintre care 16 concurează în prima semifinală, cea din 14 mai, iar 17 țări luptă în cea de-a doua semifinală, din 16 mai.
Cele mai bune performanţe ale României la acest concurs au fost: de două ori locul al treilea (Luminiţa Anghel & Sistem – Kiev, 2005; Paula Seling şi Ovi -Oslo, 2010) şi o dată locul al patrulea (Mihai Trăistariu – Atena, 2006).
Melodia românească cu cel mai mare punctaj obţinut în finala Eurovision (172 de puncte) este “Tornero”, compusă de Eduard Cîrcotă şi interpretată de MihaiTrăistariu.
Trupa Mandinga, reprezentanta României la Eurovision 2012, s-a clasat pe locul al 12-lea în finala concursului, unde a concurat cu piesa “Zaleilah”.
Eurovision este transmis în Europa, Australia, Canada, Egipt, Asia şi Statele Unite. Anul trecut, finala a avut o audienţă record de aproximativ 70 de milioane de telespectatori, iar numărul celor care au urmărit atât finala, cât şi semifinalele a fost de aproximativ 114,5 milioane, potrivit EBU.
Duminică, la ora 12.15, Cristian Prăjescu a postat pe Facebook următorul comentariu: “Mamăă, câte s-au întâmplat în micuţul nostru oraş de când am plecat!! Numărul de persoane care mă vor urmări a crescut considerabil, iar surprizele din partea prietenilor şi a colegilor m-au emoţionat extrem de mult!! Încă o dată, VĂ MULŢUMESC!! Mi-aţi făcut nişte zile frumoase pe perioada şederii în Bucureşti, şi chiar dacă o răceală m-a încercat şi încă mă încearcă, PROMIT că în momentul prestaţiei mele voi da tot ce am mai bun, şi cum am mai zis, nu mă voi lăsa uşor!! Tot ceea ce vă rog, din tot sufletul meu, este să votaţi dacă apreciaţi!!! Votaţi, pentru că doar aşa voi putea reuşi! Tot cu ajutorul VOSTRU! Poate că “gurile rele” vor spune că acum cerşesc voturile voastre! Nici gând!! Vă rog să mă ajutaţi, votându-mă, doar pentru că îmi doresc să ajung mai departe în acest domeniu. Totul este în mâinile voastre, dragi prieteni! Eu vă pup, vă doresc o duminică plăcută, şi o vizionare plăcută a show-ului EUROVISION ROMÂNIA 2013!!! VĂ MULŢUMESC!


Prezentatorii și concurenții celei de-a doua semifinale Eurovision 2013 au încins un Harlem Shake ad-hoc în culise.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu