Ţara de Sticlă


În Ţara de Sticlă, în pofida unor păreri eronate care dau de înţeles că oamenii ar fi casanţi, locuitorii îşi trăiesc transparenţa cu mândrie. Ei văd unul prin altul, în fiecare zi, astfel că nu există secrete murdare, ipocrizia este un substantiv non-grata, iar fericirea luminează trupurile din interior. Veţi spune că probabilitatea ca un suflet să devină transparent poate fi încadrată la categoria utopii moderne, însă eu – ca unul care a fost acolo – declar pe propria răspundere că fiecare locuitor pe care l-am întâlnit în acea călătorie mi-a oferit în dar un glob de cristal. Printr-o tehnologie stăpânită încă din Epoca PreSticlei, oamenii introduc o parte a sufletelor lor în acele globuri, iar acesteaatunci când interacţionează cu energii pozitive depline oferă privirii surprinse ceea ce eu am încercat să numesc Simfonia Sufletelor... În Ţara de Sticlă, omul transparent nu este sursă de batjocură. El îşi pune sufletul la dispoziţia oricărui musafir şi este cel mai bucuros atunci când, la despărţire, începe să vadă, câte puţin, în interiorul celor care pleacă...

6 comentarii:

  1. În ţara de sticlă transparenţa este ridicată la rang de regină.

    Cu siguranţă există muritori care şi-ar dori să trăiască în acest ţinut unde ipocrizia este trimisă în exil de fericirea adevărată, pură, transparentă...

    Te iubesc, minune de om!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-aş dori să existe numai ţări în care ipocriza să fie oprită la graniţe!

    Te iubesc, iubirea mea...

    RăspundețiȘtergere
  3. Scrisoare catre Cristian si Geanina din Tara de Sticla Curata...

    Imi amintesc de Tara de Sticla. Pamanturi cu oameni ce au trait aievea candva.. Si oamenii de acolo isi numeau pamanturile A'Tlan, dupa murmurul lor pe care fiecare suflet il asculta cu smerenie si iubire... Si cu totii iubeau pamanturile si oamenii din Cian, si Aztlan, si Afrikaan...

    Contemporanii nostri nu s-au putut ridica la intelegerea lor si i-au ponegrit, manjindu-le numele si amintirea in fel si chip, chiar fara sa vrea...
    Dar lumina cea mare a venit din nou... Oamenii isi vor descoperi din nou sticla translucida, curata, a sufletului lor si vor arata ca lumea cea noua se va rescrie dupa cum este adevaratul lor suflet... Si isi vor da seama ca negura trecuta doar a fost o umbra trecatoare, din care insa au invatat enorm.. Si nu vor mai ucide, si nu vor mai minti... si se vor ajuta sa traiasca curat si luminos in eternitate...

    RăspundețiȘtergere
  4. Un taciune si-un carbune
    Spune Lisandru, spune! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Dan Ioaniţescu - mulţumesc mult pentru trecere!

    RăspundețiȘtergere