Despre atitudinea mea

Am scris dar mai scriu acum pe scurt,  atitudinea mea politica  si chiar sociala, care vad ca este criticata.
La angajarea mea in 1966, la o Raf.de linga Ploiesti, la birouri ca functionara dar, cu conditia sa contrtibui la  materialele brigazii artistice, am lucrat cu persoane care au fost salariati, acolo sau la Bucuresti in timpul razboiului si cu  fosti soldati  de pe frontul esti, in instalatii unde mergeam sa ma informez despre, cum  sa scriu mai bine in materialele mele despre  productie, atitudinea  muncitorilor fata  de program, despre disciplina. Vedeti ca eram foarte tinara si nu aveam nici un fel de experiernta.
 Eu fiind tinara si fara experienta, nu scriam ca ma chinuia talentul si mai ales nu scriam despre sentimente si asa fiind formata, am ramas fara nici o valoare artistica.Eram plictisita de povestile fostilor soldati de pe front, povestile lor de viata imi treceau pe linga ureschi si am retinut doar frinturi. Acum imi pare rau. In minte mi-a ramas si am si scris pe bloguri de multe ori in anii trecuti,  drama  pe care a trait-o armata romana  pe frontul de est,  dupa comunicatul dat de Regele Mihai, 23 aug.1944.. Lipsa de comuncatii, a facut sa fie macel in rindul soldatilor romani. Imediat dupa comunicat numai armata germana a stiut ca,  acum romanii sint dusmanii lor. Armata romana nu a stiut si nici armata rusa,  tot din lipsa de comunicatii nu au aflat ca  acum sint aliati cu romanii. In aceasta situatie s-au aflat soldatii romani prinsi ca in cleste de 2 armate dusmane, nemtii care stiau de comunicat si rusii care nu stiau. Au fost cele mai mai pierderi  cu morti si prizonieri. Dar unul dintre soldati  dintr-unul din satele invecinate, mi-a povestit cum a fost pe 23 aug.1944. El si cu un camarad  nu intelegeau ce se intimpla de erau omoriti ,  de soldatii germani si rusi. Pina s-au dezmeticit  au ramas singuri si izolati si nu au mai dat de  batalionul lor. Nu au stat mult pe ginduri sa afle si au trecut Prutul  intrind in Romania. Spiritul de conservare, i-a facut sa stea ascunsi ziua si sa mearga noaptea. Fara sa stie nimic si neluind legatura cu nimeni de frica. Un caz  ciudat a fost ca pusesera mina pe o pelerina uriasa de la vre-un   gradat german si pe ea se culcau si  ea le era casa. Intr-o noapte povestitorul meu a spus ca, sculindu-se dimineata a gasit numai jumatate din manta, cea de sub el. Tovarasul lui taiase in 2 mantaua si plecase, il lasase singur.  Dar culmea ironiei este ca, s-au intilnit din nou s-au imbratisat, sau iertat si au facut din nou o echipa comuna. Au mers pina in satul lor natal, linga Ploiesti unde au facut cite o pereche de pantaloni,  caci materialul era de foarte buna calitate.
Vechii salariati povesteau, la cei in care aveau incredere ca, in timpul razboiului au dus-o cel mai bine,  nemtii le-au asigurat leafa mare, mincare si imbracaminte lor si la toata familia formata din parinti si 8-10 copii. Asta am vrut sa spun ca poporul vrea sa simta ca este ocrotit Imi veti spune ca nemtii aveau interesul. 
Legionarii adica extr. dreapta,(pe care multi ii doresc acum),  cind au venit la putere( am lucrat si am fost vecina cum am mai scris si cu acesti oameni dupa ce au iesit din puscarie), nu au mai asteptat  procese  lungi si  situatia de nevinovat, pina la  darea sentintei si au inceput sa execute(legea Martiala) pe cei de care stiau ca sint vinovati  de anumite faradelegi. De aceea au fost priviti cu ochi rai si sint priviti si acum. Poate ca, pentru ca au facut si erori. Am scris in amanutnt despre acest lucru adica, de ce Extr.Dreapta vine repede si pleaca la fel de repede.
Dar acum cine ne vrea raul si nu are nici un interes? Am vrut sa fie un PA scurt dar, am atitea de spus.
Faptul ca poporul se gindeste numai la un mic beneficiu de monent, o dovedeste  vinderea unui vot pentru o galeata de plastic goala. Dar au fost totusi peste 5 mil. de alegatori.Aceasta situatie  cu 23 august 1944 si cu  traiul bun chiar sub ocupatia germana,  arata ca oamenii sint oameni si  le ramin in minte  numai situatiile tragice si  viata buna,  indiferent sub ce regim vor sa se simta,  ocrotiti. Va las ca am abordat aceste subiecte de zeci de ori.
Aceste sint fapte de viata, cu oameni care le-au trait. Curaj ,Romania si poporul nostru a fost in situatii si mai grele in anii 1940 si am renascut ca pasarea Phonix din cenusa.
Sper ca ati inteles mesajul meu.
Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
http://dariaion.blogspot.com/

2 comentarii:

  1. Au fost pierderi multe de vieti pe vremea razboiului,dar aceste pierderi sunt si astazi in viata de zi cu zi, mai ales cand una din persoane se incapataneata sa te injoseasca in fata altora care odata au existat in viata lui. Nu am sa accept niciodata acesta injosire fie si cu riscul pierderii unei casnicii de cativa ani buni.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gasesc ca este lasitate. Nici pe fb.ascuns nu este decit cine are ceva grav de ascuns. Cine a fost mai injosita sau candamnata la moarte? Ce atita fascism, la mine a fost si este vorba de a arata situatia actuala din tara. Singura gresala este de a face echipa. Ca nici eu nu am cerut la nimeni ajutor. De unde atita indirjire, de distrugere alternata, cu cele mai inalte sentimente. Si trebuie sa se inteleaga ca in viata nu se trage bariera. Eu poate ca nu sint indirjita politic dar, cu cei care au fost in conducerea politica, militara a tarii din anii 1940, am trait alaturi de ei, am lucrat cu ei, am fost vecina , mai oameni ca multi dintre noi acum. Erau avocati, medici, profesori, ofiteri, sau simpli soldati. Nimeni nu e rau in totalitate, sau bun in totalitate.
    Eu am fost si sint in pericol de a fi iar denigrata, dar eu nu dau nimanui socoteala si indiferent ce se spune am avut demnitatea de a nu fi anonima. Unde se credea ca se poate ajunge prin denigrarea altora? Eu nu am cautat nimic, am gasit fara voia mea pe internet evoluarea. Si comentariile criminale de pe blogurile mele au intarit un venin care nu putea venii decit de la mama veninului. Si eu platesc singura ca, ma autopedepsesc ca imi e rusine sa privesc oamenii in ochi cu toate ca, nu am nici o obligatie fata de nimeni. Cind s-a deschis robinetul la injurii trebuia sa se gindeasca si la mine,la familia mea, cunostintele, prietenii, cititorii care au inteles toti chiar prin treducere, ca sint intr-o situatie imposibila. Spun din nou ca adm. trebuia si trebuie in continuare sa stopeze cmentariile si denigrarea oricui. Sa vad ce face adm. 100 ro in apararea mea. Si trebuie sa avem in vedere ca tot asa cum sint extremisti de o parte, sint si de cealalta si poate creea frustrari,care pot scapa de sub control. Administratia 100 ro are o mare raspundere in acest sens. Trebuiesc sterse aceste denigrari care au dus la autioizolarea mea totala. Nu am citit totusi comentariile si nu le voi citi, nici pe cele care vor aparea. Sper totusi ca sa fie lectie aceasta mai mult decit o gluma buna. Eu nu am nimic cu nimeni nici cu persoana care a patronat din umbra aceasta chiar si de pe fc. ascuns. Nimic nu este ascuns pe net. totul este vazut si daca nu cauti. Asa sa stiti.Cu orice risc atrag atentia adm.100 ro ce risc va asumati nestergind denigrarea oamenilor. Stiu ca citesc sute poate mii de oameni aceste rinduri. Singurul care nu stie este S. din S. pe care il vedeti zilnic de 5-6 ori pe blogurile mele, caruia traducatorul nu-i spune ca, ar simti dureros denigrarea mea. Sa nu fiti in pielea mea si sa nu traiti pe propria piele ce patesc eu. Eu am atras atentia sa-si vada fiecare de familia lui. Cind erau urati de sarbatori, eu traiam o drama si m-am refugiuat in citirea poate a miilor de mesaje.Atita am in favoarea mea, ca nu am de-a face cu nimeni si intotdeauna si mai ales acum am trait izolat. Doresc tuturor tot binele din lume. Va imtratisez cu drag, Odorica
    P.S. Nu uitat familia este averea dvs., nu strainii care rid de orice simtamint al dvs.

    RăspundețiȘtergere