Bunele maniere se găsesc și în manuale

Am descoperit un bun Manual de Atitudine în cartea Mihaelei Nicola, "Cu mănuși", pe care o recomand pentru fiecare dintre voi.
Mihaela Nicola ne învață să ne purtăm cu mănuși chiar și în patul conjugal, la serviciu, la biserică, la cumpărături, la plajă, în mașină, în tren, în avion, la coafor, la sala de sport.
Bunul simț nu se va prăfui niciodată, oricât de mult se încăpățânează cei mai mulți dintre noi să calce în picioare bunele maniere. Oricât de mult oamenii consideră că a fi manierat nu este deloc cool. Și nici trendy.
Manualul de atitudine al Mihaelei Nicola, scris într-un stil apropiat cititorului, viu și pastelat, este un bun ghid, care îți stă drept consilier în maniere în situații variate, unde ți se cere să ai o atitudine...cu stil.




Extras din primul capitol al Manualului, "Nevoia de politețe":
Am auzit păreri neșlefuite care așează politețea lângă ipocrizia de a spune lucruri doar de dragul de a încânta orgoliul celorlalți sau de a face lucruri pe care nu simți nevoia să le faci, numai pentru a respecta convențiile și a împlini așteptări. M-am întâlnit și cu revolta unora de a se arăta manierați doar pentru că asta se așteaptă de la ei. A! Și am auzit pe multe voci aria care cântă "Eu sunt directă, spun lucrurilor pe nume, nu simt nevoia sp le cosmetizez. Eu zic că e mai bine să fii sincer decât să te prefaci, doar pentru că a părea politicos". Toate cele de mai sus îmi par sofisme ale unor oameni pentru care respectul, curtoazia, nuanțele și eleganța nu au semnificații prea adânci.

Foto: www.pravaliacucarti.ro

Un comentariu:

  1. Ar trebui sa se faca un obiect la scoala cu asa ceva, nu sa se chinuie parintii sa invete copiii. Ba unii nici nu stiu ce sa-i invete, fiindca ei insisi sunt lipsiti cu desavarsire de bune maniere..

    RăspundețiȘtergere